Ekocentrum i Sigtuna byter namn till EkoMatCentrum och laddar samtidigt om verksamheten. Vår profilering blir tydligare och vi undanröjer samtidigt missförstånd och sammanblandningar med andra organisationer med samma namn som vårt tidigare", säger verksamhetsledarna Eva Fröman och Carin Enfors.

Ekocentrum byter namn till EkoMatCentrum och laddar samtidigt om verksamheten.Vår profilering blir tydligare och vi undanröjer samtidigt missförstånd och sammanblandningar med andra organisationer med samma namn som vårt tidigare", säger verksamhetsledarna Eva Fröman och Carin Enfors.

EkoMatCentrum är ett nationellt resurscentrum för mat- och miljö-frågor med gedigen kompetens och mångårig erfarenhet. Nu kompletteras ekologi och miljö med klimat- och hållbarhetsfrågor.

Efter mer än tio års arbete med ekologisk mat tar verksamheten nu ett steg vidare. "Vi tar vara på våra kunskaper och delar med oss av våra erfarenheter i ett bredare sammanhang" säger Eva och Carin. EkoMatCentrum har t ex breddat och fördjupat innehållet i utbildningarna.

Verksamheten består bland annat av coachning, rådgivning, utbildningar, marknadstudier och aktiva hemsidor.

EkoMatCentrum - Resurscentrum för mat, klimat, miljö

Eva Fröman & Carin Enfors 08-7795929, 08582444

www.ekomatcentrum.se, www.sortimentsguiden.se, www.ekomatsedeln.se, www.ekokrogar.se, www.miljomat.se

EkoMatCentrum, är en ideell förening med syfte att verka för en hållbar utveckling i livsmedelskedjans alla led. Föreningen verkar genom att sprida information om ekologiska produkter och därmed bidra till en ökad konsumtion av ekologiska livsmedel. EkoMatCentrum vill verka för att små och stora företag i livsmedelskedjans alla led ställer höga miljökrav vid köp och handel med livsmedel.

Eva Fröman

Verksamhetsledare