Kurs Klimatsmarta Matvanor anpassad till årskurs 2

Flera nyheter i Ekomatcentrums kursprogram för 2017. Bland annat en kurs för blivande kliMATpedagoger. Sedan tidigare, men nu åter dagsaktuellt: ¨Ursprung spelar roll - Välj svekologiskt¨. Missa inte heller Klimatsmarta matvanor anpassad för barn.

God fortsättning på det nya året!

Har ni börjat fundera på era utbildningsinsatser inom hållbar mat?
Vi hoppas att ni ska hitta många intressanta kurser i vårt utbud, kurser som kan hjälpa er att nå nya höga hållbarhetsmål för den offentliga maten. Vi erbjuder aktuella kurser till mycket bra priser! Alla priser är per kurs ej per deltagare. Nya kurser för i år är:

-Grundläggande näringslära

-Kurs för blivande kliMATpedagoger

-Finger Food till lunch med inspirerande matlagning

-Nyttiga mackor och klimatsmarta pålägg till mellis

Kontakta oss för mer information på: info@ekomatcentrum.se

Hälsningar

Mimi Dekker & Eva Fröman

EkoMatCentrum, är en ideell förening med syfte att verka för en hållbara utveckling i livsmedelskedjans alla led. Föreningen verkar genom att sprida information om ekologiska produkter och därmed bidra till en ökad konsumtion av ekologiska livsmedel. EkoMatCentrum vill verka för att små och stora företag i livsmedelskedjans alla led ställer höga miljökrav vid köp och handel med livsmedel.

Eva Fröman

Verksamhetsledare