Boka höstens kurser NU! Ekomatcentrums kurser är superaktuella. Lär mer om hållbara proteiner, hur minskat svinn ger ökad budget och hur man får ekonomi i klimatsmart och ekologisk mat.

Ekomatcentrums kursprogram för 2014 innehåller rykande aktuella ämnesområden. Ekomatcentrums superaktuella kursutbud, välj bland kurser för kökspersonal, pedagoger eller beslutsfattare i offentlig sektor.

Aktuella kursämnen:

·  Hållbar mat i offentlig sektor

·  Klimatsmart matvanor

·  Minskat svinnet ger bättre ekonomi

·  Hållbara alternativa proteiner

·  Ekonomi i ekologi

Kurspriser från endast 5 000 kr för en hel grupp en halv dag.  Vi kan erbjuda riktigt bra priser då kurserna är subventionerade av Jordbruksverket och Naturvårdsverket.

EkoMatCentrum, är en ideell förening med syfte att verka för en hållbara utveckling i livsmedelskedjans alla led. Föreningen verkar genom att sprida information om ekologiska produkter och därmed bidra till en ökad konsumtion av ekologiska livsmedel. EkoMatCentrum vill verka för att små och stora företag i livsmedelskedjans alla led ställer höga miljökrav vid köp och handel med livsmedel.

Eva Fröman

Verksamhetsledare