Fotograf/Källa: Ulf Stjernbo

Under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar på tisdagar och torsdagar. Denna vecka gästas vi av Hep Stars och ABBA-tolkarna Waterloo.

Tisdagen den 17 juli: Hep Stars
1960-talsnostalgi blir det på Larmtorget när Hep Stars kliver upp på scen. De var ett av Sveriges mest framgångsrika band under 1960-talet och har haft massor av stora hits, t.ex. ”Cadillac”, ”Farmer John” och ”Sunny Girl”. Frontfigur är sångaren Svenne Hedlund.

Torsdagen den 19 juli: Waterloo
Härlig 1970-talsstämning blir det på Larmtorget när hyllningsbandet Waterloo tolkar ABBA. Bakom bandet står Camilla Dahlin och Katja Nord, som gör rollerna som Agnetha Fältskog och Anni-Frid Lyngstad på scen. Waterloo har gjort sig kända för att både låta och se ut som originalet och turnerar över hela världen med sina ABBA-shower.

Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 3 juli–7 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget. Konserterna startar kl. 19:00.

Hela programmet för Musik på Larmtorget:
kalmar.com/larmtorget

Kontaktperson:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com