Fotograf/Källa: Pressbild

Under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar på tisdagar och torsdagar. Första veckan gästas vi av Jessica Andersson och Nanne Grönvall.

Tisdagen den 3 juli: Jessica Andersson
Jessica Andersson fick sitt stora genombrott 2003, då hon vann Melodifestivalen med gruppen Fame. Just nu är hon aktuell med låten Party Voice, som hon medverkade med i årets melodifestival. Hon kommer också att turnera med RIX FM Festival i sommar.

I musiktävlingen P4 Nästa deltar:
Maneo Moody
Erica Zandelin
Carl Franzén

Torsdagen den 5 juli: Nanne Grönvall
Nanne Grönvall har haft framgångar både som soloartist och med grupperna Sound of Music och One More Time. Hon har medverkat i Melodifestivalen både som artist och låtskrivare och har dessutom gjort bl.a. musikal och krogshow.

I musiktävlingen P4 Nästa deltar:
Moa Malmqvist
Andreas Rödlund
Patricia Birgersson

Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 3 juli–7 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget. Musikkvällarna startar kl. 19:00 och inleds med en deltävling i Sveriges Radios musiktävling P4 Nästa. Klockan 19:45 står kvällens huvudartist på scen.

Hela programmet för Musik på Larmtorget:
kalmar.com/larmtorget

Information om Musiktävlingen P4 Nästa:

Kontaktpersoner:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com