Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 27 juni – 13 augusti.
Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget. Tisdag den 6 augusti är det Kingens tur att uppträda på Larmtorgets scen.

Kingen har turnerat mer eller mindre oavbrutet sedan tidiga tonåren och haft framgångar både som
soloartist och som medlem i The Boppers. Just nu är Kingen också aktuell med en ny bok, ”När rocken
kom till Sveg”, som handlar om hur den nya amerikanska ungdomskulturen tog den lilla orten Sveg med storm för 60 år sedan. En dokumentär med samma namn sändes i SVT i januari 2013 och sågs av en stor publik.

Tisdag den 13 augusti avslutas säsongen med Elisas!

På grund av Kalmar Stadsfest gör Musik på Larmtorget ett hopp fram till den 13 augusti då det är dags för avslutning med Elisas. Dansbandet har släppt sitt tredje album och var grammisnominerade
 i kategorin årets dansband. Nyligen vann Elisas Guldklaven för Årets Låt - Be mig! Se mig! Ge mig! I Guldklaven var de nominerade i tre kategorier. Bandet vann Dansbandskampen 2010, samma år som de började spela ihop på allvar. Ett år senare kom de för första gången in på Svensktoppen med låten ”Det här är bara början”.

Musik på Larmtorget pågår klockan 19:00 – 21:00

Se hela Larmtorgets program på:
www.kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:

Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261

Kalmar är inte bara en populär sommarstad. Här finns även ett modernt universitet, innovativa företag, massor av spännande evenemang och en historisk stadskärna i havsnära miljö.

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com