Ekomatcentrum har tagit fram ett memoryspel med färgstarka fotografier på frukt och grönsaker. Spelet levereras i en ask och består av två spel med olika svårighetsgrader. Priset på spelet är 90 kr exkl moms och porto.

Ekomatcentrum har tagit fram ett memoryspel med färgstarka fotografier på frukt och grönsaker. Spelet levereras i en ask som innehåller två varianter av spelet med olika svårighetsgrader. Varje spel består av 25 olika par. Spel 1 är den lättare varianten och har bild och ord på varje par. Spel två syns på bilden och där paras bild och ord ihop. Spelet riktar sig främst till barn i förskolan och lågstadieelever och fungerar som ett utmärkt komplement till läsundervisningen. Priset på spelen är 90 kr exkl moms och porto. Spelet kan beställas på info@ekomatcentrum.se.

EkoMatCentrum, är en ideell förening med syfte att verka för en hållbar utveckling i livsmedelskedjans alla led. Föreningen verkar genom att sprida information om ekologiska produkter och därmed bidra till en ökad konsumtion av ekologiska livsmedel. EkoMatCentrum vill verka för att små och stora företag i livsmedelskedjans alla led ställer höga miljökrav vid köp och handel med livsmedel.

Eva Fröman

Verksamhetsledare