Premieringen sker den 21 oktober kl. 15:40 på Nordic Organic Food Fair i Malmö och inkluderar även ett inspirationsseminarium om hur man kan påverka barns matvanor ”Förbättra barns matvanor med en mer klimatsmart och ekologisk kost”, kl. 16:00 - 16:30. Nordic Organic Food Fair är ett för året nytt arrangemang och är tillägnat den ekologiska livsmedelssektorn.

19 skolor och förskolor tilldelas ett diplom i årets Lilla Ekomatsliga. Därutöver koras 4 vinnare i 2 olika kategorier; 1)  Högst andel ekologiska livsmedel samt 2)  Det bästa sättet att involvera och motivera barn i att tänka ekologiskt.

Det sker den 21 oktober kl. 15:40 på Nordic Organic Food Fair i Malmö och inkluderar även ett inspirationsseminarium om hur barns matvanor kan påverkas, ”Förbättra barns matvanor med en mer klimatsmart och ekologisk kost”, kl. 16:00 - 16:30.

Lilla Ekomatligan är för året ett nytt arrangemang liksom Nordic Organic Food Fair. Mässan pågår under två dagar, den 20-21 oktober. Förutom några hundra utställare pågår även ett flertal seminarier och föreläsningar under dessa två dagar.

Mässbesöket är gratis om ni registrerar er via denna länk:

EkoMatCentrum, är en ideell förening med syfte att verka för en hållbar utveckling i livsmedelskedjans alla led. Föreningen verkar genom att sprida information om ekologiska produkter och därmed bidra till en ökad konsumtion av ekologiska livsmedel. EkoMatCentrum vill verka för att små och stora företag i livsmedelskedjans alla led ställer höga miljökrav vid köp och handel med livsmedel.

Eva Fröman

Verksamhetsledare