Idag presenteras Viva Media Group som är en sammanslagning av gasellföretaget Mediaview, MediaAnalys och Kenzaku. Viva Media Group blir därmed Nordens ledande företag inom marknadskommunikation i digitala kanaler.

Det nya bolaget erbjuder strategi och tjänster med fokus på att konvertera digitala medieinvesteringar till konkreta affärer.

-  Det sker en allt snabbare överflyttning av medieinvesteringar från traditionella medier till digitala kanaler, i synnerhet till mobilt och sökmotorsmarknadsföring, säger bolagets nytillträdda VD Magnus Hasselteg. Viva Media Group är en digital affärspartner för närmare 2 500 kunder och vårt fokus kommer vara att förnya, förenkla och förbättra våra kunders marknadskommunikation i digitala kanaler.

Viva Media Group har en stark lokal närvaro i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg, Linköping och Kalmar. Inom de kommande åren finns planer på etablering i samtliga nordiska länder.

- Det blir mer och mer affärskritiskt för varje företag att välja rätt strategi för sin onlinemarknadsföring. Vi kommer att expandera offensivt inom digital- och mobil marknadsföring för att tillgodose våra kunders behov, fortsätter Magnus Hasselteg. I och med fusionen får vi kraft att vara med och driva den snabba utvecklingen vi ser inom vårt segment.



Sökmotoroptimering och internetmarknadsföring


Kontakt


Magnus Hasselteg

CEO

magnus.hasselteg@vivamedia.se

0736-991111

Daniel Severin

Marknadskoordinator

daniel.severin@vivamedia.se