Fotograf/Källa: RBU

Idag börjar Nawfal Naji sin anställning som förbundsjurist på RBU, Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar. Nawfal kommer senast från Nordström Assistans där han framför allt arbetat med fokus på LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade).

– Jag ser fram emot att bidra till att utveckla organisationen och arbeta med att stärka rättigheterna för personer med funktionsnedsättning. RBU:s arbete är väldigt viktigt så det känns spännande och bra att nu vara ombord, säger Nawfal Naji, förbundsjurist RBU.

Nawfal har tio års erfarenhet av att arbeta med frågor om personlig assistans, LSS och närliggande rättighetsfrågor för personer med funktionsnedsättning.

– Det känns mycket roligt att få välkomna en så kompetent jurist. I RBU:s arbete behövs verkligen Nawfals kunskaper och erfarenheter, säger Maria Persdotter, förbundsordförande RBU.

Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar, RBU företräder familjer som har barn och unga med olika typer av rörelsehinder, bland annat cerebral pares (cp), ryggmärgsbråck, och muskelsjukdomar. RBU arbetar för att förändra attityderna i samhället och skapa bättre förutsättningar för barn med funktionsnedsättning.

Maria Persdotter

maria.persdotter@rbu.se