Fotograf/Källa: Bokfabriken

En kidnappad lönnmördare, en döende seriemördare och döda kvinnor i Nordnorge. Tre läskiga titlar från Bokfabriken – nu som pocket.

Decembers pocketnyheter är:

• Gregg Hurwitz, ”En man från ingenstans”

Evan Smoak växte upp i den topphemliga organisationen Orphan inom det amerikanska försvarsdepartementet. Och tränades till att bli en briljant lönnmördare – tills han en dag hoppade av och blev Nowhere Man, utsatta människors sista hopp.
Att lämna Orphan gör man dock inte ostraffat ... Neddrogad och förvirrad vaknar Evan upp i en luxuös säng, utan en aning om var i världen han befinner sig. Vet hans kidnappare om att deras gisslan är en av världens skickligaste mördare? I sin fångenskap nås Evan av ett desperat rop på hjälp och som alltid agerar han fullt ut när någon befinner sig i verklig nöd.

En man från ingenstans är den fristående fortsättningen på Gregg Hurwitz spänningsladdade bästsäljare Vem är Evan Smoak? Med fängslande karaktärer, klaustrofobiska miljöer och ett språkligt schvung hugger Gregg Hurwitz fast läsaren i ett hårt grepp.

• Tony Parsons, ”Slaktaren i Highgate”

En mördad familj, en döende seriemördare, ett saknat barn.
På nyårsdagen hittas en familj brutalt mördad i sin villa i ett välbevakat bostadsområde i norra London. Men det yngsta barnet saknas.

Mordvapnet visar sig vara en pistol som används för att bedöva djur före slakt. Detta leder kriminalinspektören Max Wolfe till en dammig hörna om seriemördaren Slaktaren i Scotland Yards ökända museum för seriemördare.

Men Slaktaren har avtjänat sitt straff och är nu gammal och dödssjuk. Kan han verkligen vara inblandad, eller är dådet en grotesk hyllning genomförd av en beundrare? Och var finns det försvunna barnet? I Max Wolfes jakt på svaren upptäcker han att även de lyckligaste familjer har mörka hemligheter.

Slaktaren i Highgate är den andra boken om Londonpolisen Max Wolfe.

• Torkil Damhaug, ”Se mig Medusa”

Axel Glenne, son till en norsk krigshjälte, driver en lukrativ läkarmottagning och lever ett till synes lugnt familjeliv.

Men morgonen efter ett tungt jourpass händer det som kommer förändra hans tillvaro helt: En kvinna hittas död i Nordmarka, med skador som ser ut att komma från en björn. Kort därefter hittas ännu en kvinna riven och dödad. Förutom de brutala skadorna verkar kvinnorna inte ha någonting gemensamt ... utom Axel Glenne.

Se mig, Medusa är en psykologisk spänningsroman om skuld och hämnd. Med sitt fantastiska språk och sin djupgående förståelse för människan leder och förvillar Torkil Damhaug läsaren genom utredningens och psykets labyrinter.

Samtliga kommer som pocket 12 december!

Recensions- eller läsex:

jakob@bokfabriken.se

Bokfabriken är ett ungt förlag, helt fristående från de stora förlagskoncernerna. Vi som jobbar med förlaget drivs av en passion för högkvalitativ underhållnings­litteratur i alla dess former: hårda thrillers, fängslande romaner, spektakulära rockbiografier, spännande kriminalromaner eller gedigna fackböcker om intressanta ämnen. Vårt personliga engagemang gör att vi jobbar lite hårdare med varje utgiven bok och vi lyssnar alltid på vad våra läsare och kunder tycker.

Bokfabriken startades 2012 och är idag Sveriges snabbast växande bokförlag. Våra böcker finns överallt där böcker säljs: bokhandel, varuhus, internetbokhandel och prenumerationstjänster. Försäljning till bokhandeln sker genom säljbolaget Hemming & Baggfeldt och böckerna distribueras via Förlagssystem.

Björn Gadd

PR & Communications Manager - Media inquiries, public relations, social media strategies

bjorn@bokfabriken.se

Jakob Nilsson