Fredagen den 12 oktober har Sveriges U21-landslag en öppen träning på Fredriksskans inför den landskamp som spelas i Kalmar nästa vecka.

Tid: Fredagen den 12 oktober kl. 16:45–18:00
Plats: Fredriksskans

I samband med träningen kommer spelarna att skriva autografer och ta bilder tillsammans med barnen.

Om landskampen
Tisdagen den 16 oktober möter Sveriges U21-landslag Belgien på Guldfågeln Arena i Kalmar. Matchen kommer att vara avgörande för om det svenska laget ska ta sig direkt till EM.

U21 EM i fotboll spelas i Italien och San Marino mellan den 16 och 30 juni 2019. I mästerskapet finns det plats för totalt 12 landslag, varav värdnationen Italien är ett. De nio lag som vinner sina kvalgrupper går direkt till EM. De sista två platserna gör grupptvåorna upp om i en mindre play off.

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com