Den 16 oktober möter Sveriges U21-landslag Belgien på Guldfågeln Arena i Kalmar. Matchen kommer att vara avgörande för om det svenska laget ska ta sig direkt till EM.

Nu på onsdag gästar förbundskapten Roland Nilsson Kalmar och passar då på att offentliggöra den svenska truppen.

Tid: Onsdagen den 3 oktober, kl. 13:50
Plats: Loungen på Guldfågeln Arena (Trångsundsvägen 40, ingång via Entré VIP, Västra sidan)

Vi är tacksamma för en förhandsanmälan till jens.lindqvist@svenskfotboll.se

Vi vill också påminna er som ännu inte har ansökt om ackreditering till landskampen den 16 oktober. Sista ansökningsdag är imorgon, d.v.s. den 2 oktober. Ansökan görs här: https://fogis.se/medieservice/ackrediteringar/tjansten/

Välkomna!

Om U21 EM

• U21 EM i fotboll spelas i Italien och San Marino mellan den 16 och 30 juni 2019.
  • I mästerskapet finns det plats för totalt 12 landslag, varav värdnationen Italien är ett.
  • De nio lag som vinner sina kvalgrupper går direkt till EM. De sista två platserna gör grupptvåorna upp om i en mindre play off.
  • Landskampen mellan Sverige och Belgien den 16 oktober är Sveriges sista EM-kvalmatch och helt avgörande för om Sverige ska ta sig direkt till EM.

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com