Fotograf/Källa: Jörgen Tannerstedt

Ett slott. En natt. En gång. Nu är det äntligen dags. För första gången på över 100 år ska ett par få sova kungligt på Kalmar Slott. Via Musikhjälpens auktion vann de en natt på slottet och skänkte samtidigt 122 000 kr till insamlingen #barnärintetillsalu.

Gästerna anländer till Kalmar Slott måndagen den 25 juni kl. 17. Pressen är välkommen från kl. 16.45. Då finns möjlighet att tala med slottschef Mimmi Mannheimer och Anders Magnusson från Statens fastighetsverk. Samling vid ankaret på entréområdet.

Kl. 17 blir paret högtidligt mottagna av kung Eriks hov ute på entréområdet. Tillsammans promenerar de in till borggården och vidare upp i Gyllene salen. Pressen är välkommen med in på slottet och det går bra att fotografera under hela välkomnandet.

Ca kl. 17.30 får pressen möjlighet att prata enskilt med paret. Vi önskar därför att ni meddelar oss om ni kommer till pressmottagningen. Osa senast måndag kl. 11.

Varmt välkomna!

Tid: 25 juni kl. 16.45.
Plats: Kalmar Slott, samling vid ankaret på entréområdet.
Osa: Senast måndag kl. 11 till tove-maria.sundman@kalmar.com

För mer information, kontakta:
Mimmi Mannheimer, slottschef
tel 0480-451493 eller mimmi.mannheimer@kalmar.com

Anders Magnusson, Statens fastighetsverk
tel 010-478 75 40 eller anders.magnusson@sfv.se

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com