Välkommen till starten av en riksomfattande roadshow för mer ekologisk mat på landets restauranger. Det är höjdpunkten på EU-kampanjen Kör ekologiskt – ett gastronomiskt vägval. Roadshowen öppnas med ett kort matevenemang och information för intressenter inom branschen och för media.

Vi berättar om vad som händer på roadshowen, vad syftet är, vilka orter vi besöker med mera, samt ger tillfälle till intervjuer. Rune Kalf-Hansen (bl a känd från TV-programmet Toppform) bjuder på kort matlive-show tillsammans med de välkända kockarna Ulrika Brydling och Stefan Eriksson. Vi presenterar också tre restaurangskolors förslag till ekologisk bröllopsmiddag. Organisationer och företag som bidrar till kampanjen finns på plats.

Vi bjuder på ekologiska tapas och dryck.

Tid: Måndag 11 augusti, 14.00-16.30
Plats: Kista Science Tower

Anmäl ditt intresse till info@ekocentrum.info eller
Carin Enfors, Ekocentrum, tel: 08-582 444 24, 070-536 26 15,
Eva Fröman, Ekocentrum, tel: 08-779 59 29, 070-779 59 90,

Välkommen!

EkoMatCentrum, är en ideell förening med syfte att verka för en hållbar utveckling i livsmedelskedjans alla led. Föreningen verkar genom att sprida information om ekologiska produkter och därmed bidra till en ökad konsumtion av ekologiska livsmedel. EkoMatCentrum vill verka för att små och stora företag i livsmedelskedjans alla led ställer höga miljökrav vid köp och handel med livsmedel.

Eva Fröman

Verksamhetsledare