Fotograf/Källa: MED

Medborgerlig Samling lanserar en ny politik för Sveriges förhållande till EU inför valet till EU-parlamentet i vår. Partiet stöder fortsatt medlemskap men vill bryta EU:s fortsatta utveckling mot en överstatlig federation.

Helgen 12-13 januari håller Medborgerlig Samling kick-offmöte för sina medlemmar i Stockholm, där de ledande kandidaterna till EU-parlamentet presenteras och strategierna för valkampanjen tar form. Representanter för pressen inbjuds att delta i följande delar av mötet.

Söndag 13 januari 2019

09:00-09:30 Partiledare Ilan Sadé håller anförande om EU-valet

09:30-10:00 Presentation av valmanifestet för EU-valet

10:00-10:30 Kandidater till EU-parlamentet möter pressen och svarar på frågor

Mötet hålls i Åsö Föreningsråds konferenslokal Pumpan
Färgargårdstorget 1, STOCKHOLM

Välkomna!

För mer information:

Ilan Sadé,  070-7878344

Lena Malmberg, 070-5203003 (mötesansvarig)

Medborgerlig Samling (MED) är ett liberalkonservativt parti. Vi driver en liberal ekonomisk politik och har en liberal syn på individens rättigheter och skyldigheter samtidigt som vi har en konservativ syn på samhället och kulturen. Medborgerlig Samling tar utgångspunkt i individens frihet och ser med förfäran på den klåfingrighet som politiker ofta ägnar sig åt. Vi anser att samhället ska skapas av medborgarna med grund i tillit, lojalitet och tradition och vi avvisar utopiska projekt.

Anna Danieli

anna.danieli@medborgerligsamling.se