På tisdagar och torsdagar under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar. Den här veckan gästas vi av Shirley Clamp och Nisse Hellberg.

Tisdagen den 18 juli: Shirley Clamp
Shirley Clamp har hunnit jobba som artist i mer än 15 år. Inte minst har vi sett henne i Melodifestivalen flera gånger, både som soloartist och i samarbeten av olika slag. Det stora genombrottet kom i Melodifestivalen 2004, då Shirley knep andraplatsen med låten ”Min kärlek”.

Före konserten är det nostalgikväll med 40-årsjubilerande P4 Kalmar. Gäst: Lisa Karlsson.

Torsdagen den 20 juli: Nisse Hellberg
Nisse Hellberg är känd både som soloartist och som sångare i bandet Wilmer X. Just nu är han aktuell med nya albumet Vägen västerut, som är hans åttonde album och det närmaste han har kommit att göra ett renodlat countryalbum. På Larmtorget kommer han att bjuda på både nytt material och favoriter från de tidigare plattorna. Det blir säkert en och annan Wilmer X-låt också!

Före konserten är det nostalgikväll med 40-årsjubilerande P4 Kalmar. Gäst: Kalle Johansson.

Om Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 4 juli–8 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget.
Musikkvällarna på Larmtorget startar kl. 19:00 och inleds av Sveriges Radio P4 Kalmar. Klockan 19:45 står kvällens huvudartist på scen.

Se hela programmet på:
kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Kalmar är inte bara en populär sommarstad. Här finns även ett modernt universitet, innovativa företag, massor av spännande evenemang och en historisk stadskärna i havsnära miljö.

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com