Fotograf/Källa: Signalisten

Bostadsstiftelsen Signalisten utökar antalet laddplater för elbilar i flera olika områden. Just nu pågår arbetet med att montera 20 laddboxar i Hagalund, och innan sommaren 2019 ska totalt 56 stycken vara på plats i beståndet.

Under 2017 inventerades alla Signalistens garage för att se var fler laddningsplatser för elbilar kunde placeras. Arbetet resulterade i att 54 nya laddboxar monteras successivt under 2018.

– Signalisten har sedan tidigare i samarbete med staden placerat ut laddboxar för Solnaborna. Nu hörsammar man även önskemål från hyresgästerna och utökar laddningsmöjligheterna ytterligare i beståndet. Signalisten föregår också själva med gott exempel genom alla företagsbilar som idag drivs av ickefossila drivmedel kommer att ersättas av elbilar, säger Magnus Nilsson (m), styrelseordförande i Signalisten.

Hagalund är det område som får flest laddboxar, men även i Skytteholm, Västra vägen och Bergshamra monteras det laddboxar.

Bostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger Signalisten cirka 4 000 lägenheter och 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Signalisten har cirka 60 anställda. Se mer information på www.signalisten.se

Åsa Hart

asa.hart@signalisten.se