Område Fotograf/Källa: Signalisten

Bostadsstiftelsen Signalisten har tecknat hyreskontrakt med Järva barnmorskemottagning som börjar gälla den 1 juni på Fridensborgsvägen 9 i Agnesberg.

Järva barnmorskemottagning är en privat mottagning som erbjuder kostnadsfri mödravård och preventivmedelsrådgivning på uppdrag av Stockholms läns landsting. Mottagningen samarbetar även med samtliga förlossningskliniker i Stockholms län. På mottagningen kommer det att finnas möjlighet att träffa erfarna barnmorskor, läkare och undersköterskor.

–        Vi välkomnar Järva barnmorskemottagning som erbjuder en efterfrågad service, särskilt i den här delen av Solna, säger Magnus Nilsson (m), styrelseordförande i Signalisten.

Verksamheten i den 166 m² stora lokalen på Fridensborgsvägen 9 planeras öppna under hösten 2018.

–        Vi ser fram emot att få öppna vår verksamhet i Agnesberg och erbjuda individanpassad vård under och efter graviditeten, föräldrautbildning, tidigt ultraljud och tid för cellprovtagning, säger Sofie Persson, verksamhetschef på mottagningen.

Järva barnmorskemottagnings främsta uppgift är att följa mamman och barnets tillväxt genom hela graviditeten och blivande mammor erbjuds en och samma barnmorska under hela den tiden. På mottagningen individanpassas tjänsterna efter behov och önskemål.

För mer information kontakta:
Vivianne Habra, kommunikatör Signalisten, 08-705 22 28
Vivianne.habra@signalisten.se

Sofie Persson, Verksamhetschef Järva barnmorskemottagning, 076-884 57 77
nurseconnectsolna@gmail.com

Bostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger Signalisten cirka 4 000 lägenheter och 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Signalisten har cirka 60 anställda. Se mer information på www.signalisten.se

Åsa Hart

asa.hart@signalisten.se