Område Fotograf/Källa: Signalisten

Bostadsstiftelsen Signalisten har tecknat ett hyreskontrakt med företaget BeFair som driver bad- och friskvårdsanläggningar. BeFair flyttar in i Turkosen på Hannebergsgatan 41 i Skytteholm.

BeFair driver redan idag tre anläggningar i Solna; Vasalundshallen, Huvudstabadet och Svedenbadet.

- Vi välkomnar BeFair till Signalisten och är glada att få dem som hyresgäster. Företaget är redan idag en välkänd och uppskattad aktör i Solna, säger Magnus Nilsson (m), styrelseordförande i Signalisten.

Hyreskontraktet löper över tre år och BeFair flyttar in i lokaler som även tidigare använts för bad och friskvård den 1 juli 2018. Verksamheten planeras öppna runt mitten av augusti.

- Vi är glada för möjligheten att få utöka vår verksamhet i Solna. I Turkosen kommer vi att erbjuda exempelvis simskola, babysim, spa-behandling och vattenträning. Vi planerar också en del nya aktiviteter senare under hösten, säger Caj Perrin, grundare och vd på BeFair.

BeFair driver bad- och friskvårdsanläggningar i Stockholmsområdet. Företaget startade våren 2017 då Solna stad beslutat att låta bolaget driva kommunens tre badanläggningar; Vasalundshallen, Huvudstabadet och Svedenbadet. Under 2018 planerar företaget att etablera verksamheter i badanläggningar i Danderyd och Kävlinge.

För mer information kontakta:
Vivianne Habra, kommunikatör Signalisten, 08-705 22 28
Vivianne.habra@signalisten.se

Caj Perrin, grundare och vd BeFair, 076-833 16 00
Caj.perrin@befair.se

Bostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger Signalisten cirka 4 000 lägenheter och 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Signalisten har cirka 60 anställda. Se mer information på www.signalisten.se

Åsa Hart

asa.hart@signalisten.se