Område Fotograf/Källa: Signalisten

Bostadsstiftelsen Signalistens renoveringsarbete i Ritorp inleds idag, den 1 mars, med M3 Bygg som generalentreprenör.

Mellan 2014 - 2015 renoverades totalt 133 lägenheter i Signalistens låghus i Ritorp, Solna, och nu fortsätter arbetet med de resterande husen.

- Det känns bra att arbetet nu kommit igång och jag tror många med mig delar den känslan. Vi måste tänka långsiktigt och de åtgärder som nu ska genomföras är nödvändiga för att vårt bestånd ska vara i bra skick för våra hyresgäster idag och för våra framtida hyresgäster, säger Magnus Nilsson (m), styrelseordförande i Signalisten.

Arbetet omfattar renovering och stambyten i 212 stycken lägenheter. Berörda kvarter är Myran 3, med adresserna Fläderstigen 2-4 och Törnbacken 2, Getingen 1 med adressen Törnbacken 4-8 och Biet 2 med adressen Törnbacken 10. Entreprenaden beräknas vara färdigställd i maj 2020.

För mer information kontakta:

Vivianne Habra, kommunikatör Signalisten, 08-705 22 28

Vivianne.habra@signalisten.se

Bostadsstiftelsen Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger Signalisten mer än 3 900 lägenheter och 200 verksamhetslokaler i fastigheter runt om i Solna. Signalisten har cirka 55 anställda. Se mer information på www.signalisten.se.

Åsa Hart

asa.hart@signalisten.se