Christer Rosén, 76 år, har ägnat större delen av sitt liv åt karate. Nu tilldelas han Svenska Karateförbundets högsta förtjänsttecken för sina förtjänstfulla insatser för svensk karate

1985 var Christer Rosén med och bildade föreningen Simrishamns Karateklubb där han nu varit chefsinstruktör och ordförande i över 30 år och är fortfarande aktiv.

Motivering: Christer tilldelas Svenska Karateförbundets högsta förtjänsttecken som tack för sitt mångåriga ideella ledarskap, där han som en kompetent instruktör och föreningsledare förmedlat karatens traditionella värdegrund med värme och entusiasm under mer än tre decennier och samtidigt fört klubben in i samtiden som en aktiv tränings- och tävlingsklubb för alla åldrar.

* * * * *

För presskontakt till Christer Rosén hänvisas till Simrishamns Karateklubbs ordförande Dag Lind, tel. 070-572 11 96.

Christer Rosén

Platser

Skåne

Svenska Karateförbundet arbetar för en sund verksamhet hos våra föreningar med Riksidrottsförbundets värdegrund som bas. Vi fördelar anslag, verkar för tillväxt inom Karate och stödjer såväl elitidrott som breddverksamhet. Förbundets styrelse, verksamhetsplan m.m utses demokratiskt på förbundsstämman varje år.

Sarah Wennerström

Generalsekreterare