Under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar på tisdagar och torsdagar. Denna vecka gästas vi av Sonja Aldén och Linda Bengtzing & Barbados.

Tisdagen den 10 juli: Sonja Aldén
Sonja Aldén har haft sju låtar på Svensktoppen, gjort tre framträdanden i Melodifestivalen, vunnit en Rockbjörn och fått tre grammisnomineringar. Med sina vackra melodier och texter har hon blivit en folkkär artist som berör.

I musiktävlingen P4 Nästa deltar:
Augustine
Lucas Galovan
Viktor Olsson

Torsdagen den 12 juli: Linda Bengtzing & Barbados
Linda Bengtzing har tävlat i Melodifestivalen sex gånger; det var också här hon slog igenom 2005 med låten ”Alla flickor”. Hon har dessutom varit programledare i tv, tävlat i Körslaget och spelat huvudrollen Mimi i musikalen Rent. Förra året släppte hon dessutom sin första barnbok.

Barbados har funnits i flera olika konstellationer sedan starten 1992. De turnerar flitigt över hela landet och har många kända låtar på repertoaren, t.ex. ”Hold Me”, ”Belinda”, ”Rosalita” och ”Kom hem”.

I musiktävlingen P4 Nästa deltar:
Joel Wirsén
Maja Hobring
Nellie Wettborg

Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 3 juli–7 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget. Musikkvällarna startar kl. 19:00 och inleds med en deltävling i Sveriges Radios musiktävling P4 Nästa. Klockan 19:45 står kvällens huvudartist på scen.

Hela programmet för Musik på Larmtorget:
kalmar.com/larmtorget

Information om Musiktävlingen P4 Nästa:

Kontaktpersoner:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com