Stanley Security och Skidskyttelandslaget på Cypern Fotograf/Källa: Nicklas Olausson

STANLEY Security och Skidskytteförbundet har tecknat ett nytt 4-årigt sponsringsavtal. STANLEY Security vidareutvecklar partnerskapet och har en klar strategi för hur utvecklingen av affärssamarbeten i Jämtlands län ska se ut.

Målsättningen är att fortsätta skapa möjligheter till event samt aktiviteter för att arbeta vidare med relationer till kunder, leverantörer, medarbetare och allmänhet. Genom samarbetet kan STANLEY Security fortsätta visa sitt engagemang för det Svenska Skidskyttelandslaget och samtidigt exponera värdena företaget står för och arbetar kontinuerligt med – hälsa, styrka, framåtanda och kämparglädje.

― Jag är oerhört glad och stolt över det fortsatta samarbetet med Sveriges Skidskytteförbund. Det starka ledarskapet och de fantastiska resultaten under OS i Pyeongchang är precis hur vi på STANLEY Security ser på framgång. Lagets I Can Do-attityd går i linje med STANLEY Securitys egen attityd och är något vi värderar väldigt högt. Ett sådant samarbete skapar stolthet för våra medarbetare och kunder och inspirerar till att göra det både vi och skidskyttelandslaget brinner för – att ständigt leverera ’Performance In Action’, säger Niclas Gustafsson, Försäljnings- och Marknadsdirektör på STANLEY Security Sverige.

― För oss är STANLEY Security den perfekta partnern, säger Chefstränare Wolfgang Pichler. Deras fokus på friskvård för personal och kunder är imponerande och jag känner att vi kan bidra med våra erfarenheter och kanske inspirera till motion och träning. Genom åren har vi lärt känna varandra väl och vi ser framemot att fördjupa den här relationen.

― När vi nu fortsätter vår spännande utveckling så är det oerhört viktigt med partners som skapar styrka och stabilitet, menar Skidskytteförbundets Generalsekreterare Ingemar Arwidson. STANLEY Security lyfter både vår landslagsverksamhet såväl som vårt stundande Skidskytte-VM 2019 i Östersund.

Bilden ovan är tagen på årets gemensamma cykelläger på Cypern. Där deltog medlemmar i STANLEY Security´s cykellag och hela A-landslaget i Skidskytte. Stanley Security´s cykellag består av anställda, kunder och partners och syftar till att motivera till rörelse och motion och på så vis minskad ohälsa. Under lägret genomförs gemensamma cykelpass och inspirerande gemensamma föreläsningar. Cykellägret är ett led i det gemensamma arbetet för att lära av varandra och under samarbetsperioden kommer fler liknande aktiviteter genomföras.

Förbundets ändamål är att bredda och popularisera skidskytteidrotten, samt att skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass. I detta arbete är föreningarna den viktigaste kuggen, eftersom det är där verksamheten utvecklas och bedrivs.

Marlene Ström

Pressansvarig Skidskytte-VM