Med 30 års samlad erfarenhet av strategisk kommunikation för profiler, varumärken och originalformat bildar Elcim Yilmaz och Johanna Löf en förstärkt och nyskapande byrå där två bolag utgör Superturken<3Jolof. – Vi erbjuder en kontaktyta som skapar långsiktig relevans hela vägen fram till kundens kund, säger Elcim och Johanna.

Vad är Superturken<3JoLof:

En entreprenör och en strateg med samma driv. Ett sammanhang med flexibilitet, som jobbar självständigt med lojalitet. Ett förstärkt nätverk från två olika infallsvinklar. Vi ser människan, innehållet, idéerna och möjligheterna - därigenom gör vi affärerna.

Bland nuvarande uppdragsgivare återfinns SF Studios, Brittiska- och Nya Zeelands ambassader, Changers Hub och profiler såsom Siduri PoliRoger DupéJulia FrejPer GrankvistClaes ClaesonKarzan Kader med flera.

Målet med byrån är ta vara på varandras kompetenser och nätverk för att bygga nya synergier och mervärde för existerande och nya klienter.

– Elcim och jag har arbetat i samma skrå, men från två olika perspektiv och har länge pratat om att göra något av våra två infallsvinklar inom PR och affärsutveckling. Att få slå ihop min storbolagserfarenhet med en superkommunikatör och entreprenör som Elcim kunde inte kännas mer kittlande. Min förhoppning är att komma närmare kärnan av det jag brinner för - stora berättelser, gränsöverskridande samarbeten och att få förverkliga en klients vision till produktion. , säger Johanna Löf.

–  Vi vet båda två att man i den här branschen är i ett konstant lärande och vad kan inte bli bättre än att slå oss ihop för att både ge oss själva och våra klienter mervärde! Johanna och jag är fundamentalt olika på många sätt men delar samma värdegrund, vilket gör att vi kan skapa ett mer nyanserat sammanhang utifrån våra klienters behov. Min vision framåt är att vi ska jobba holistiskt, intersektionellt, strategiskt och med det leverera stenhårda siffror, säger Elcim Yilmaz.

PR-strategen Johanna Löf, 41, kommer senast från rollen som Presschef på Viaplay Sverige och har en bakgrund från Svenska Filminstitutet och Sony Music där det svenska musik- och filmundret stått i centrum. Implementeringen av Guldbaggens publikpris 2018 är ett exempel på hur hon förädlat ett uppdrag som kommunikatör för att sprida ordet om svensk film. Samarbetet med Tekniska muséet och Storytel gällande julkalendern Det stora experimentet, eller förvaltandet av Norstedtsförlagan Förstfödd till Viaplayoriginalet Hidden med Izabella Scorupco är andra exempel.

Superkommunikatören Elcim Yilmaz, 41, har under 15 år arbetat med att förändra, förädla och förbättra varumärken, strategier, företag och organisationer genom sitt bolag Superturken AB. Hon har gett ut två böcker Brev till min dotter och Tolerans - 29 röster mot rasism och producerade konserten Sverige tolkar David Bowie på Globen 2018 och kammade samma år hem priset som “Årets superkommunikatör” utsedd av tidningen Resumé.

Kontakta Elcim Yilmaz på:
elcim@superturken.se
0733-41 41 80

Kontakta Johanna Löf på:
johanna@jolof.se
0765-40 17 33


Ett förstärkt nätverk från två olika infallsvinklar. Vi ser människan, innehållet, idéerna och därigenom gör vi affärerna.


Kontakt


Elcim Yilmaz

Founder & CEO Ninja

elcim@superturken.se

+46 (0)733-41 41 80

Johanna Löf

Strategic Communication Wizard

johanna@jolof.se

+46 (0)765-40 17 33