Fotograf/Källa: Elin Kero

"Ni är serviceminded, har bra engagemang och nöjda kunder. Samt att Ni på ett positivt och drivande sätt sticker ut i världsklass." Så lyder motiveringen från Turistmål.se som arrangerar tävlingen Årets turistmål. Tävlingen avgörs genom en omröstning där svenska folket per mail får rösta fram Årets turistmål.

Medeltidsveckan har utsetts till Årets Turistmål 2016. En tävling som arrangeras av Turistmål.se. Svenska folket får under hösten rösta på turistmål inom olika kategorier. Medeltidsveckan blev för andra året i rad vinnare inom kategorin upplevelser. Totalt kom det in över 6000 röster i tävlingen.

Motiveringen till Medeltidsveckan lyder:

"Ni är serviceminded, har bra engagemang och nöjda kunder. Samt att Ni på ett positivt och drivande sätt sticker ut i världsklass."

- Det här är ett pris som betyder väldigt mycket för oss, säger Medeltidsveckans marknadschef Patrik Björkander. Just att det är besökarna själva som får rösta och framhåller oss så bra gör oss väldigt glada. Det är ett fint kvitto till alla som engagerar sig under Medeltidsveckan. Från vår egen organsiation till artister och aktörer, volontärer, föreningar, försäljare, krogarna, våra partners och engagerade besökare. Vi skapar upplevelsen tillsammans, vi är övertygade om att det är just därför den blir så bra, avslutar Patrik Björkander.

 


Medeltidsveckan på Gotland är ett av Sveriges äldsta, mest kända kulturevenemang. Sedan 33 år tillbaka har tusentals besökare rest från hela världen för att uppleva åtta magiska dagar på Rosornas Ö. Alltid söndag till söndag, alltid vecka 32.



Medeltidsveckan på Gotland är ett av Sveriges äldsta, mest kända kulturevenemang. Sedan 33 år tillbaka har tusentals besökare rest från hela världen för att uppleva åtta magiska dagar på Rosornas Ö. Alltid söndag till söndag, alltid vecka 32.


Kontakt


Patrik Björkander

Marknadschef

patrik.bjorkander@medeltidsveckan.se

0498- 291072

070 758 13 61

Susanne de Paulis

Projektledare

susanne.depaulis@medeltidsveckan.se

0707-58 13 62