Efter förlusten i Colombia väntar ny match för Davis Cup-laget i september i Europe/Afrika grupp 1. Det är Israel som står för motståndet i hemmamötet.

På onsdagen lottades det fortsatta Davis Cup-spelet och för Sveriges del väntar Israel på hemmaplan i september. Spelplatsen meddelas senare under våren.
– Det är en tuff motståndare och det baserar jag inte bara på att vi förlorat de två senaste mötena med Israel. De har en bra trupp och vi har största respekt inför matchen, säger Davis Cup-kapten Johan Hedsberg.

Tidigare Davis Cup-möten mellan Sverige och Israel:

2008: Israel-Sverige 2-3
2009: Sverige-Israel 2-3
2016: Israel-Sverige 3-1

Mer om lottningen här!

Svenska Tennisförbundets roll är att arbeta för bättre tennis. Förbundet har drygt 111 000 medlemmar organiserade i sju regioner och 410 tennisklubbar. Tennis är en av Sveriges största barn- och ungdomsidrotter. Svenska tennisspelare har vunnit mängder av internationella ATP- och WTA- titlar, däribland 37 stycken Grand Slam-titlar. Förbundet har 11500 licensierade tävlingsspelare och varje år arrangeras över 500 nationella tävlingar. I seriespelet deltar runt 1100 lag och cirka 5000 spelare. Läs mer på www.tennis.se

Torbjörn Dencker

T.f. kommunikationsansvarig