Under högsommaren bjuds det på gratiskonserter på Larmtorget i Kalmar på tisdagar och torsdagar. Denna vecka gästas vi av Syd & Ekman och Martin Berglund & Stödorkestern.

Tisdagen den 24 juli: Syd & Ekman
1980-talsnostalgi blir det när Syd & Ekman äntrar Larmtorgets scen. Tillsammans kommer de att bjuda på hitlåtar från två av 1980-talets största svenska band: Gyllene Tider, som Micke ”Syd” Andersson spelade i, och Freestyle/Style, som Tommy Ekman var medlem i.

Torsdagen den 26 juli: Martin Berglund & Stödorkestern
Martin Berglund & Stödorkestern bjuder på rock på svenska. Bandets bildades i Kalmar i början av 2010-talet och släppte sitt debutalbum 2013. De är kända för sina röjiga framträdanden i kombination med tänkvärda texter.

Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 3 juli–7 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget. Musikkvällarna på Larmtorget startar kl. 19:00. Torsdagen den 26 juli inleds kvällen med Sveriges Radios musiktävling P4 Nästa. Denna gång är det dags för final!

Hela programmet för Musik på Larmtorget:
kalmar.com/larmtorget

Information om Musiktävlingen P4 Nästa:
sverigesradio.se/p4nasta

Kontaktpersoner:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com