Afrikagrupperna

40 år av solidaritet med södra Afrika - Med ditt engagemang gör vi skillnad.

Afrikagrupperna är en solidaritetsorganisation som arbetar för en värld där alla människor har lika rättigheter och möjligheter att påverka sin vardag och framtid. I 40 år har vi arbetat i solidaritet med södra Afrika. I Sverige är våra medlemmar engagerade i aktivism, påverkan och insamling. I södra Afrika samarbetar vi med organisationer i Angola, Moçambique, Namibia, Sydafrika och Zimbabwe. Vi stödjer också kampen för ett fritt Västsahara.

Avfall Sverige AB

Branschorganisationen inom avfallshantering och återvinning

Avfall Sverige är branschorganisationen inom avfallshantering och återvinning. Det är Avfall Sveriges medlemmar som ser till att avfall tas om hand och återvinns i landets alla kommuner. Vi gör det på samhällets uppdrag: miljösäkert, hållbart och långsiktigt. Vår vision är "Det finns inget avfall". Vi verkar för att förebygga att avfall uppstår och att mer återanvänds och att det avfall som uppstår återvinns och tas om hand på bästa sätt. Kommunen och deras bolag är ambassadör, katalysator och garant för denna omställning

Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse där verksamhetens årliga resultat alltid stannar kvar i företaget. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger vi ca 3800 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna. Vår kärnverksamhet är att äga, förvalta och hyra ut bostäder med hyressättning efter allmännyttiga principer, vilket innebär en långsiktig självkostnad. I ökande omfattning bygger vi även bostäder och lokaler med utpräglad samhällsnytta, som t.ex. gruppboenden för personer med särskilda behov, förskolor och särskolor. Projekt 1000 kallar vi vår ambition att bygga 1000 nya hyreslägenheter till år 2025. Byggandet av de första 100 pågår och vi har startat planarbetet för ytterligare 300 lägenheter.

Copyswede

Copyswede tillgängliggör kultur på uppdrag av kulturskaparna

Copyswede arbetar för att finansiera skapandet av ny kultur. Våra uppdragsgivare är kulturskapare som medverkar i tv- och radioproduktioner – manusförfattare, sångare, musiker, kompositörer, skådespelare, författare, regissörer och fotografer. Vi arbetar för att de ska få betalt för sin upphovsrätt. Vi förvaltar rättigheter kollektivt och ger heltäckande licenser för dem som vill vidareanvända tv och radio i olika medier. Vi sköter även det svenska ersättningssystemet för privatkopiering. Bakom Copyswede står fjorton kulturskaparorganisationer.

DIK

DIK - facket som får dig att våga våga

DIK finns till för dig som är verksam inom kultur och kommunikation. I en värld som ständigt förändras ger vi dig trygghet, inspiration och energi att utvecklas i din yrkesroll. Vi är ett partipolitiskt obundet fack­förbund som ingår i Saco.

Datainspektionen

Datainspektionen arbetar för att säkra den enskilda individens rätt till integritet i samhället.

Dyslexiförbundet

Dyslexiförbundet är ett förbund som samlar personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi, personer med matematiksvårigheter/dyskalkyli, deras anhöriga, föräldrar och andra intresserade. Förbundet är partipolitiskt och religiöst obundet och utgår från den enskilda personens behov. Förbundet har nära 8.000 medlemmar organiserade i cirka 60 föreningar runt om i landet.

Emmaus Stockholm

Vårt fokus är det praktiska solidaritetsarbetet förenat med idén om återbruk. En hållbar utveckling förutsätter att allt mer återanvänds. Hos oss kan du skänka det du inte behöver så att någon annan kan få det bättre. Du är alltid välkommen att arbeta volontärt hos oss, delta på våra seminarier och bidra med det du kan.

Enecto AB

Turning visitors into business

Enecto is a Swedish company based in Stockholm founded in 2002. Our matchers, the ”detectives” that are matching the web visits to Dun & Bradstreet (D&B) D-U-N-S companies are typically local to each country. This is because the skills needed to mach correctly takes a knowledge of the country, the local business and geography. The development of the system is made by staff from Pergite Software AB, one of the share holders of Enecto. Other share holders are Clvr Consulting and PEQ Invest 1 AB, a Swedish investment fund.

Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd

FU tryggar fastighetsbranschens framtid

Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd (FU) är en ideell förening som arbetar för kompetenssäkring av fastighetsbranschen. FU företräder branschen i utbildnings- och kompetensfrågor och finansieras genom kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter.

Geotec

Svenska Borrentreprenörers Branschorganisation

Geotec är en rikstäckande sammanslutning av fristående, välrenommerade borrningsföretag med lång erfarenhet inom vatten-, energi- och entreprenadborrning (grundläggning, prospektering, miljöborrning mm). Geotec-anslutna företag erbjuder Sveriges enda typgodkända brunnar. Geotec driver även Svensk Geoenergi som kommunikationsplattform för förnybar och gratis energi från markbundna system. Ger även ut magasinet Svensk Geoenergi. Vi bedriver också omfattande informations- och rådgivningsverksamhet. Välkommen att kontakta oss via vår webbplats med frågor om vatten- och energiborrning och geoenergianläggningar.

Götene kommun

Bo i Götene - lev i världen

Götene är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Här möts kulturhistoria, naturupplevelser utöver det vanliga och ett rikt närings- och föreningsliv. Med sitt vackra Kinnekulle och fem mil Vänerkust är Götene kommun en del av ett biosfärområde där hållbar utveckling står i centrum. Närheten till flera större städer och bra förbindelser med både Göteborg och Stockholm gör Götene till en bra utgångspunkt för både boende och arbete. Götene kommun strävar efter att ha en verksamhet i toppklass för våra 13 000 medborgare.

HedgeNordic.com

Unik information om nordiska hedgefonder, varje dag

HedgeNordic.com är en del av Nordic Business Media AB. NBM publicerar nyheter och arrangerar evenemang kring den nordiska alternative investmentvärlden. Genom webbsidan Hedgenordic.com publiceras nyheter, intervjuer och analyser. NBM förvaltar även det nordiska Nordic Hedge Fund Index (NHX).

Hjelmco Oil AB

Det ledande företaget i världen för blyfri och låggiftig flygbensin

Mer än 90% av världens tillverkare av kolvdrivna flygmotorer har godkänt sina motorer för att drivas med Hjelmco Oils lågtoxiska blyfria flygbensin. Export i bulk är verk till många områden i världen inclusive Japan. Hjelmco Oil är det ledande företaget i världen vad gäller blyfri och låggiftig flygbensin. Vi har mer än en 25 års erfarenhet av att tillverkning, marknadsföring och distribution av blyfri och låggiftiga AVGAS (Aviation Gasoline). Hjelmco Oil erhöll rikstäckande distribution av blyfri AVGAS så tidigt som 1981 och har behållit detta hela tiden sedan dess.

IFPA Secretariat

The International Federation of Psoriasis Associations is a non-profit organization made up of Psoriasis associations from around the world. As the main global psoriasis patient organization, IFPA’s goals are to empower its members, improve living conditions for patients, raise awareness of psoriasis and psoriatic arthritis and cooperate with fellow stakeholders. Key IFPA actions include organizing World Psoriasis Day (annually October 29) and a scientific psoriasis conference every three years. Since its founding in 1971, IFPA has continuously sought to resolve the challenges facing over 125 million patients in the international psoriasis community.

Imsys AB

The Internet of things

Imsys AB designs and supplies networked control solutions to OEMs in the market of Embedded Control, Telematics, Automation, and the Internet of Things, especially where high-level language programming (Java) and energy efficiency is desired. Imsys’ modules are easy to implement in target products. They are complete with firmware, allowing the OEM customer to concentrate on his specific application, thus minimizing risk and time to market. The customer essentially needs to connect the Imsys controller to the hardware it is to control, and add Java software, which is developed and tested on any computer, using standard tools.

Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen, IAF

IAF har regeringens och riksdagens uppdrag att verka för att arbetslöshetsförsäkringen ska fungera som en omställningsförsäkring. Det gör vi genom tillsyn över arbetslöshetskassorna och Arbetsförmedlingens uppdrag som påverkar de arbetssökandes arbetslöshetsersättning. Dessutom har vi tillsyn över Arbetsförmedlingens och Försäkringskassans arbete med sanktioner inom aktivitetsstödet och utvecklingsersättningen.

Inspektionen för vård och omsorg

IVO ansvarar för tillsyn över hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvårdspersonal, socialtjänst och verksamhet enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Myndigheten ansvarar också för viss tillståndsprövning.

Jobbkraft

Vi är redo när du behöver extra hjälp

Om Jobbkraft Sverige AB Jobbkraft Sverige AB är ett svenskt startupbolag med målsättningen att vara marknadsplatsen för att enkelt, snabbt och kostnadseffektivt skapa möjlighet för svenska företag och jobbkraft att finna varandra för extrajobb och tillfälliga anställningar. Oavsett om det är bemanning eller anställning. Vår tjänst låter företag själv hantera bemanning och rekryteringsprocessen. En enkel rekryteringsprocess utan krav på traditionella CV. Med enkla relevanta urvalsfrågor och möjlighet till videopresentationer skapas snabbt en korrekt känsla vilket underlättar och gör rekryteringsprocessen mer tidseffektiva och kvalitativ.

Local Market Group AB

Proffs på roliga mötesplatser & evenemang för alla! Vi på Local Market har många års erfarenhet av alla delar i nöjesbranchen.

Länsstyrelsen Hallands län

Länsstyrelsen är en statlig myndighet som finns nära människorna i varje län.

Länsstyrelsen är en statlig myndighet som finns nära människorna i varje län. Vi är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Landshövdingen är chef för Länsstyrelsen och har i uppdrag att följa utvecklingen och informera regeringen om länets behov. På Länsstyrelsen Halland är vi ca 180 medarbetare som arbetar med de här frågorna. Under alla år som länsstyrelsen funnits som myndighet har dess roll och uppgifter förändrats genomgripande. Verksamheten spänner över stort område. Länsstyrelsens viktigaste arbetsuppgifter har blivit att främja länets utveckling på invånarnas villkor utifrån uppdraget från regeringen och den av svenska folket valda riksdagen.

Länsstyrelsen Västerbotten

Vår vision: Tillsammans gör vi det hållbara möjligt

Länsstyrelsen är en statlig myndighet som finns nära människorna i Västerbottens län. Vi är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Landshövding Magdalena Andersson är chef för Länsstyrelsen och har i uppdrag att följa utvecklingen och informera regeringen om länets behov. Vårt uppdrag är att arbeta för en utveckling där miljö, tillväxt och goda levnadsvillkor går hand i hand. Målet är en ren livsmiljö, en stabil arbetsmarknad samt ett gott liv för invånarna. Vi arbetar för en hållbar utveckling i länet.

Medeltidsveckan

Skandinaviens största medeltidsevenemang - Gotlands största evenemang - Medeltidsveckan på Gotland!

Medeltidsveckan på Gotland är ett av Sveriges äldsta, mest kända kulturevenemang. Sedan 1980-talet har tusentals besökare rest från hela världen för att uppleva åtta magiska dagar på Rosornas Ö. Alltid söndag till söndag, alltid vecka 32.

Micasa Fastigheter

Micasa Fastigheter i Stockholm AB - ett boende att se fram emot

Micasa Fastigheter i Stockholm AB, dotterbolag till Stockholms Stadshus AB, är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Fastighetsbeståndet omfattar ca 125 fastigheter om drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är cirka 1 miljard kronor.

Miljöpartiet i Stockholms stad

För ett modernt, miljövänligt och mänskligt Stockholm

Miljöpartiet är Stockholms stads tredje största parti i kommunfullmäktige. Vi vill att Stockholm ska vara en modern, mänsklig och miljövänlig stad och ser möjligheterna med ett växande Stockholm. Sedan valet 2014 styr Miljöpartiet Stockholms stad tillsammans med Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Feministiskt Initiativ.

MyRight

Myright – Empowers People with Disabilities

MyRight är funktionshinder­rörelsens plattform för internationellt samarbete och bistånd. Allt vårt arbete utgår från ett rättighets­perspektiv.

Naturvårdsverket

Naturvårdsverket är en myndighet som arbetar på uppdrag av regeringen. Vi har en drivande roll i miljöarbetet. Vårt uppdrag är att rikta kraften i samhället – myndigheter, organisationer, kommuner och näringsliv – för att nå miljömålen i Sverige, EU och internationellt. Vi är pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken. Totalt är vi cirka 500 anställda på våra kontor i Stockholm och i Östersund.

NewsMachine AB

Get ahead and stay ahead.

NewsMachine Business Intelligence NMBI AB är ett oberoende omvärldsbevakningsföretag med fokus på webbaserade nyheter. Bolaget grundades 2002, NewsMachines sökmotorer är heltäckande i Norden och söker bland tusentals källor över hela världen. Branschtidningen Resumé utsåg 2004 NewsMachine till "starkaste nyhetsagenten" baserat på en undersökning som omfattade sju digitala nyhetsagenter. NewsMachine ger också ut boken "Praktisk handbok i modern omvärldsbevakning".

Papilly AB

Digitala tjänster som förebygger psykisk ohälsa

Papilly är ett innovationsdrivet hälsoföretag som i samarbete med ledande forskare och experter från Karolinska Institutet och Stressforskningsinstitutet utvecklar digitala tjänster som förebygger psykisk ohälsa. Bolagets vision är att genom vetenskapligt utprövade och lättillgängliga program minska stressrelaterad ohälsa på och utanför arbetet och därigenom förbättra människors välmående och livskvalitet.

Patent- och registreringsverket

PRV är centret för immateriella rättigheter. Vi arbetar för ökad innovation och tillväxt i Sverige.

Vi arbetar för ökad innovation och tillväxt i Sverige. Genom att sprida kunskap om immateriella tillgångar och granska och registrera patent, varumärken och design skapar vi förutsättningar för en konkurrenskraftig företags- och forskningsvärld.