Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd

FU tryggar fastighetsbranschens framtid

Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd (FU) är en ideell förening som arbetar för kompetenssäkring av fastighetsbranschen. FU företräder branschen i utbildnings- och kompetensfrågor och finansieras genom kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter.

Fastigo AB

Fastigo, Fastighetsbranschens Arbetsgivarorganisation

Fastigo är fastighetsbranschens ledande arbetsgivarorganisation. Vi tecknar heltäckande kollektivavtal och har lönestatistik för fastighetsbranschen. Fler än 1 100 företag i fastighetsbranschen har valt att ansluta sig till Fastigo för att få råd och stöd i personalfrågor och i ledarskapet.

Friluftsfrämjandet

Friluftsfrämjandet erbjuder Sveriges största utbud av friluftsaktiviteter.

Sedan 1892, i 120 år, har vi guidat människor till små och stora äventyr. Vi vill att så många som möjligt ska upptäcka vår fantastiska natur, kunna dela glädjen med friluftslivet med andra, utvecklas utan prestationskrav och vistas i naturen under trygga former. Friluftsfrämjandet är en ideell organisation med närmare 90 000 medlemmar, 8 000 ledare, 6 regioner, 350 lokalavdelningar och 200 I Ur och Skur förskolor och skolor i hela landet.