Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-12-04 10:00 CET - LRF Media
LRF Medias varumärke Land Lantbruk har under året drivit tävlingen Teknikutmaningen där unga har tävlat med sin bästa tekniska idé eller innovativa lösning. Philip von Heideken är den första vinnaren i tävlingen med sitt bidrag, det automatiska avlastarbordet.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-04-14 10:30 CEST - LRF Media
Debatten kring framtidens mat blir inte mindre aktuell bara för att vi håller oss hemma mer – snarare tvärtom. I spåren av coronapandemin flyttar LRF Medias varumärke AGFO över sina populära AGFO Talks till digitala seminarier.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-04-09 16:00 CEST - LRF Media
Jordbruket har alltid drivits framåt av innovatörer och deras innovationer. Därför startar Land Lantbruk, tillsammans med fyra tunga branschaktörer, tävlingen Teknikutmaningen. En tävling som riktar sig till unga teknikintresserade med egna idéer och tekniska lösningar.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-03-03 15:00 CET - LRF Media
Snart är det dags för årets vårbruk. I samband med det utökar tidningen ATL sina vällästa bloggar på sajten ATL.nu med en ny blogg med inriktning mot spannmål och teknik. Ny bloggare är Mattias Larsson på Abbotnäs säteri i Katrineholm.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-12-17 10:35 CET - LRF Media
LRF Media förvärvar 60 procent av prisbelönta Brath AB, specialistbyrån inom digital marknadsföring. Brath har 25 anställda och kontor i Örnsköldsvik och Stockholm.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-11-27 08:54 CET - LRF Media
LRF Medias satsning på onlineutbildningar, Land Utbildning,
Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-10-22 14:00 CEST - LRF Media
LRF Medias e-handelssatsning Land Shopping har ökat försäljningen med över 60 procent jämfört med förra året. Nu växlar man upp och lanserar en ny plattform för den unika marknadsplatsen.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-10-07 09:23 CEST - LRF Media
Nu satsar LRF Medias varumärke ATL, Lantbrukets affärstidning, på en ekonomincoach som ska guida läsarna kring ekonomirådgivning. Med start i oktober svarar Elenore Wallin på ATL-läsarnas frågor kring företagande och ekonomi.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-10-03 12:58 CEST - LRF Media
"Det finns många tidskrifter som satsar digitalt. Men få når upp till ett lika gediget utbud och erbjudande som ATL – en lägereld för alla Sveriges bönder som skördar välförtjänta framgångar i form av fler digitala prenumeranter och nya tjänster."
Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-10-03 12:45 CEST - LRF Media
Kommunikationsbyrån Brid har som första byrå i världen blivit klimatpositiva baserat på den internationella certifieringen PAS 2060. Det betyder att Brid når upp till de tuffaste kraven och klimatkompenserar alla sina utsläpp, både tjänster och produkter, genom hela värdekedjan – plus lite till.