Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-10-01 09:15 CEST - LRF Media
För andra gången på tre år är LRF Medias varumärke AGFO nominerade till Livsmedelspriset.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-05-28 08:52 CEST - LRF Media
Hur kan lantbruksföretagare nå sina kunder online? Och hur startar man en e-handel egentligen? Nu erbjuder ATL, LRF Medias varumärke, en digital kurs för verksamma inom lantbruket som vill satsa på digitala affärer.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-04-16 10:05 CEST - LRF Media
När arbetslösheten ökar dramatiskt i Sverige har coronasmittan paradoxalt nog skapat den motsatta effekten hos Sveriges bönder och det kan få katastrofala effekter för livsmedelsförsörjningen.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-04-14 10:30 CEST - LRF Media
Debatten kring framtidens mat blir inte mindre aktuell bara för att vi håller oss hemma mer – snarare tvärtom. I spåren av coronapandemin flyttar LRF Medias varumärke AGFO över sina populära AGFO Talks till digitala seminarier.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-04-09 16:00 CEST - LRF Media
Jordbruket har alltid drivits framåt av innovatörer och deras innovationer. Därför startar Land Lantbruk, tillsammans med fyra tunga branschaktörer, tävlingen Teknikutmaningen. En tävling som riktar sig till unga teknikintresserade med egna idéer och tekniska lösningar.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2020-03-03 15:00 CET - LRF Media
Snart är det dags för årets vårbruk. I samband med det utökar tidningen ATL sina vällästa bloggar på sajten ATL.nu med en ny blogg med inriktning mot spannmål och teknik. Ny bloggare är Mattias Larsson på Abbotnäs säteri i Katrineholm.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-12-20 09:00 CET - LRF Media
Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-12-03 15:35 CET - LRF Media
Bondebåtsresenärerna lovordar evenemanget som gick av stapeln förra veckan. ”Stor variation av ämnen”, ”Inspirerande utställare”, ”Härlig atmosfär och god mat” är några av deltagarnas omdömen.
Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-11-27 08:54 CET - LRF Media
LRF Medias satsning på onlineutbildningar, Land Utbildning,
Pressmeddelanden - Publicerad: 2019-10-29 09:38 CET - LRF Media
När Skira – Sveriges första neutrala spannmålshandel – lanserade sin handelsplats för lantbrukare i hela landet blev responsen enorm. På knappt en månad har affärerna fördubblats och budgetmålet för 2019 uppnåtts.