Armatec erbjuder nu hela Reflex produktsortimentet av energieffektiva, lättanvända och innovativa produkter som är ekonomiskt hållbara och ger låga underhållskostnader.

Bland produktnyheterna finns Reflexomat Silent Compact, AT 8300, expansionskärl med kompressor för mjuk och stabil drift. Tryckhållningsenhet med tystgående kompressor och med sin enkla installation är ett nyckelelement i tryckhållningssystemet, vilket gör det till ett förstahandsval för många experter.

Ytterligare en nyhet i produktväg är Servitec AT 8080, en undertrycksavgasare som kan generera så mycket som 10,6% energibesparing. Även den installeras och driftsätts enkelt och bidrar till optimerad energitransport i värme- och kylsystem.

Det nya samarbetet mellan Armatec och Reflex omfattar både nyförsäljning och teknisk support för Reflex produkter på den svenska och danska marknaden. SGP Armatec AS representerar Reflex på den norska marknaden sedan mer än 30 år. Samarbetet är ett led i Reflex globala strategi att nå marknaden tillsammans med marknadsledare, vilka är experter på de branscher och applikationer som förekommer på deras geografiska marknader.

Armatec utvecklar kundanpassade koncept inom flödesteknik för vatten, värme, kyla och process. Alla våra tekniska lösningar utgår från kundernas specifika problem och möjligheter. Målet är att förenkla kundernas vardag genom att leverera färdiga system, funktionslösningar eller produkter. Vi erbjuder olika koncept för bland annat värmeväxling, pump- och mätteknik, avstängning och automation, styr och reglerteknik samt energieffektivisering.

Berndt Öjerborn

Affärsområdeschef Entreprenad & Marknadschef