Den 27 november är det 100 dagar kvar till skidskytte-VM drar igång. Förberedelserna går enligt plan och biljettförsäljningen tuffar på. Vi siktar fortfarande på att nå målet om 120 000 besök bekräftar marknads- och försäljningsansvarig Lisa Engman.

Biljettförsäljningen till ett av Sveriges största vinterevenemang rullar på, hittills är 24 000 biljetter sålda.  Sista lördagen är övre delen av A-läktaren i princip slutsåld. Framförallt är det norrmän och tyskar som bokat sina biljetter. Och publik från södra Sverige. Jämtarna lyser med sin frånvaro än så länge.

– Och det har vi räknat med. Jämtarna bokar sent. Här vill man gärna se vilket väder det blir innan man bestämmer sig, säger Lisa Engman, marknads- och försäljningsansvarig.

Den prissättning VM-organisationen jobbat med innebär att alla som vill, ska kunna se VM live. Billigaste biljetten kostar 80 kronor och den dyraste läktarplatsen 510 kronor. Barn upp till 12 år går gratis och ungdomar mellan 13 och 18 år, studenter och pensionärer betalar halva priset. En generös prissättning i jämförelse med många andra världsmästerskap.

Det är nu 100 dagar kvar och det sjuder av liv på arenan. Varje vecka är det fler och fler människor på arenan som lägger tid på med att förverkliga Östersunds andra skidskytte-VM. Det byggs, planeras, möts och organiseras.

– Den temporära B-läktaren är i princip färdigbyggd, grunden till VIP-tältet är på plats, infrastruktur så som vatten, avlopp och internet är framdraget och elbehoven är utredda. Nu väntar vi på publiken, säger Patrik Jemteborn, ordförande i organisationskommittén.

För mer information kontakta:
Lisa Engman, marknads-och försäljningsansvarig

070-678 18 24, lisa.engman@skidskytte.se

Patrik Jemteborn, ordförande organisationskommittén för skidskytte-VM

070-671 20 08, patrik.jemteborn@skidskytte.se

Håkan Blidberg

Marknads- och Kommunikationschef Skidskytteförbundet

hakan.blidberg@skidskytte.se

+46768442008

Rikard Grip

Generalsekreterare

rikard.grip@skidskytte.se