Svenska skidskyttelandslaget ingår avtal med Advisa Fotograf/Källa: Nicklas Olausson

Advisa, en av Sveriges snabbast växande låneförmedlare av privatlån, ingår sponsoravtal med Svenska Skidskytteförbundet. Avtalet gäller från och med november 2019 och sträcker sig över tre säsonger.

- Vi uppskattar sporten och är imponerade av Svenska Skidskytteförbundets arbete i stort, säger Jim Ankare som är marknadschef på Advisa. Förbundet är framstående, även i en internationell jämförelse, på att bygga lag snarare än individer. De samlar alla atleter i Skidskyttelandslaget till att bo och verka i Östersund – ungefär som vi bygger en marknadsplats för kunder och långivare på advisa.se.

 

Både Svenska Skidskytteförbundet och Advisa befinner sig i tillväxt och aktörerna delar synen på att verksamhet ska byggas på transparens, resultatfokus och passion. Aktörerna ser möjlighet att accelerera varandras utveckling.

- Samarbetet med Advisa kommer att möjliggöra en ökad tillgänglighet av vår sport, bland annat förbättrade möjligheter för ungdomar att utöva skidskytte, säger Sofia Domeij, styrelseordförande på Svenska Skidskytteförbundet.

- Det är häftigt att se hur Svenska Skidskytteförbundet fostrar unga talanger i Fair Play, säger Jim Ankare. Vi ser stora likheter med vårt uppdrag - att arbeta för att alla konsumenter med privatlån ska få en schysst lånesituation.

 

Svenska Skidskytteförbundets arbete för Fair Play har uppmärksammats mycket i allmänhet och genom atleten Sebastian Samuelsson i synnerhet. Sebastian är engagerad i förbundets nya finanspartner och kommenterar samarbetet så här:

- Kul att vi fått till ett samarbete! Jag är oerhört taggad på att fortsätta utvecklas tillsammans med er på Advisa.

 

- Vi är stolta och glada över att bli finanspartner till Svenska Skidskytteförbundet och hoppas att vårt stöd kan bidra till att bredda skidskyttet i stort samt skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass, säger Alexander Stridsberg, Presskontakt på Advisa.

Advisa har engagerat Svenska Skidskyttelandslaget i en reklamkampanj som gör liknelser mellan aktörernas verksamheter. Kampanjen kommer att synas i flera media i samband med att den internationella skidskyttesäsongen rivstartar i Östersund.

 

Om Advisa AB

Advisa är en av Sveriges ledande låneförmedlare och grundades 2011. Advisa gör det möjligt för konsumenter att jämföra privatlån hos upp till 38 olika långivare. Företagets ambition är att hjälpa kunder som har lån att sänka sina lånekostnader. Dagens industri gav nyligen Advisa utmärkelsen Di Gasell 2019 eftersom företaget uppfyller ett antal kriterier som färre än 1% av Sveriges aktiebolag lyckas med.

Presskontakt Advisa

Alexander Stridsberg, Presskontakt på Advisa, alexander.stridsberg@advisa.se, 070-5725 115

 

Sverige - Världsledande inom skidskytte

Svenska Skidskytteförbundet arbetar för att bredda och popularisera skidskytte samt skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass. Vi verkar för ett aktivt ungdomsarbete, kombination av idrott och utbildning, utveckling av anläggningar, internationellt samarbete samt information och marknadsföring av svenskt skidskytte. Detta gör vi utifrån våra värderingar gemenskap, ärlighet, jämställdhet, kvalitet, utveckling och affärsmässighet. Ambitionen är att Sverige ska vara världsledande inom skidskytte. 



Kontakt


Håkan Blidberg

Marknads- och Kommunikationschef Skidskytteförbundet

hakan.blidberg@skidskytte.se

+46768442008

+46768442008

Jessica Bollnert

Pressansvarig för Världscupen i Östersund

jessica.bollnert@skidskytte.se

+47 926 96 058

Patrik Jemteborn

Ordförande organisationskommittén för Världscupen i Östersund

patrik.jemteborn@skidskytte.se

070-671 20 08

Nicklas Olausson

Mediakoordinator Skidskytteförbundet

nicklas.olausson@skidskytte.se

070-3210251