Motivering:Limiterade upplagor höjer ofta värdet på verket eftersom det når en liten skara utvalda människor. Tänk att istället gå i motsatt riktning; att ställa om hela tillverkningsprocessen för att få fram ett unikt verk i en nästan obegränsad upplaga; producera 4 miljoner numrerade flaskor i 35 färger och 51 mönster, där inget är det andra exakt likt. Vi höjer glasen för ett inte helt lätt genomförande där exklusiviteten är intakt och når många människor, grattis The Absolut Company och Family Business.Guldägg 2013 kategori Design (Förpackningsdesign):Byrå: Family Business Bidragsnamn: Absolut Unique Uppdragsgivare: The Absolut Company Art Director: Fredrik Lindquist Copywriter: Tove Norström Creative Director: John Lagerqvist, Mårten Knutsson Fotograf: Jens Mortensen Originalare: Andy Chong, Anna Jarl Produktionsledare: Anna Andrén Projektledare: Cecilia Steenberg Forsberg Designbyrå: Family Business Digitalbyrå: Great Works  PR-byrå: Jung Relations Reklambyrå: Family BusinessSilverägg 2013 kategori Design:Byrå: Greger Ulf Nilson Bidragsnamn: Anders Petersen, City Diary Uppdragsgivare: Steidl/GUNByrå: Kurppa Hosk Bidragsnamn: Comviq - ny identitet Uppdragsgivare: ComviqByrå: BAS Bidragsnamn: Garant förpackningsserie retail brand Uppdragsgivare: AxfoodByrå: Stockholm Design Lab Bidragsnamn: Spritmuseum Uppdragsgivare: SpritmuseumDiplom 2013 kategori Design:Byrå: The Brand Union Bidragsnamn: Absolut Craft Uppdragsgivare: The Absolut CompanyByrå: Garbergs_project Bidragsnamn: Garbergs profilprogram - Returdesign Uppdragsgivare: GarbergsByrå: Knock Bidragsnamn: H&M Home Dollhouse Uppdragsgivare: H&M HomeByrå: Henrik Nygren Design Bidragsnamn: Inga Sempé, Illuminated by Wästberg Uppdragsgivare: WästbergByrå: BAS Bidragsnamn: Kasthall Flaggskeppsbutik - En ny konstnärlig scen i Stockholm för unika mattor. Uppdragsgivare: Kasthall Mattor och Golv ABByrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Lady Macbeth Uppdragsgivare: GöteborgsOperanByrå: Bedow Bidragsnamn: Mikkeller+Bedow Uppdragsgivare: MikkellerByrå: Planeta Design AB Bidragsnamn: Svenskt Tenn Uppdragsgivare: Svenskt TennByrå: Research and Development Bidragsnamn: Uglycute Uppdragsgivare: MarabouparkenJury:Kategoriordförande Björn KusoffskyJury Isabelle Dahlborg Lidström, Karin Ahlgren, Karin af Malmborg, Peter Neumeister, Marie Wollbeck, CG Neuman Kontaktinformation: Maja Siösteen, Tävlingsansvarig på Guldägget, 070 215 10 32, maja@komm.seAndreas Dahlqvist, juryordförande Gulägget 2013, 1 646 509 6726 andreas@mccann.comOm GuldäggetSyftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den k

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Om Sveriges Kommunikationsbyråer
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se




Kontakt


Linda Nilsson

vd & tävlingsansvarig

linda@komm.se

Anna Magnberg

Projektledare

anna@komm.se

Julia Urbán

Produktionsledare