Motivering:Kraftfull kommunikation i dubbel bemärkelse. Här har man satsat allt men landat platt... rätt ner i ett Guldägg. Så kan det gå när man vågar ta i lite extra. Guldägg 2013 kategori Tidningsannonsering:Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Sportskador Uppdragsgivare: Apoteket Art Director: Joakim Blondell Copywriter: Johan Holmström Formgivare: Nina Andersson Fotograf: Aorta Kundansvarig: Leif Sorte Originalare: F&B Factory Produktionsledare: Jessica Sjölin, Helena Lignell Projektledare: Daniel Smedfors Uppdragsgivare: Caroline Wingårdh, Johan Landeström Mediebyrå: OMDSilverägg 2013 kategori Tidningsannonsering:Byrå: Granath Havas Bidragsnamn: Bröllopet Uppdragsgivare: ReturpackByrå: TBWA Stockholm Bidragsnamn: Hjärnan Uppdragsgivare: Moderna MuseetByrå: King Bidragsnamn: Miljonär direkt på skrapet Uppdragsgivare: TrissByrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Människans sinnen Serie Uppdragsgivare: McDonald'sDiplom 2013 kategori Tidningsannonsering:Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Accepterat Pris Uppdragsgivare: McDonald'sByrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Alla hjärtans dag är inte för alla Uppdragsgivare: Bonniers KonsthallByrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Fars dag Updragsgivare: McDonald'sByrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Here's to the normal ones Uppdragsgivare: PapercutByrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Hitta slantarna Uppdragsgivare: McDonald'sByrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Koffein 12 kr Uppdragsgivare: McDonald'sByrå: Åkestam Holst Bidragsnamn: Posten i Office Uppdragsgivare: PostenByrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Produktåterkallelse Uppdragsgivare: FörsäkringskassanByrå: Garbergs Bidragsnamn: Unlock the truth about Guantánamo Uppdragsgivare: AmnestyJury:Kategoriordförande Silla LevinJury Tove Eriksen Hillblom, Hanna Björk, Magnus Andersson, Magnus Tengby, Patrik Reuterskiöld, Cecilia Dufils Kontaktinformation: Maja Siösteen, Tävlingsansvarig på Guldägget, 070 215 10 32, maja@komm.seAndreas Dahlqvist, juryordförande Gulägget 2013, 1 646 509 6726 andreas@mccann.comOm GuldäggetSyftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt.

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Om Sveriges Kommunikationsbyråer
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se




Kontakt


Linda Nilsson

vd & tävlingsansvarig

linda@komm.se

Anna Magnberg

Projektledare

anna@komm.se

Julia Urbán

Produktionsledare