Kriterier för GuldäggsplakettenGuldäggsplaketten, instiftad av Sveriges Annonsörer, ska utdelas till den annonsör (enskild person eller organisation) som, tillsammans med annonsörens byråer, genom mod, kompetens och kreativt tänkande under en längre tid visat hur marknadskommunikation har bidragit till att utveckla annonsörens verksamhet och ökat konkurrensförmågan. Särskild vikt ska läggas vid förmågan att tillföra nya kunskaper och erfarenheter som bidrar till ökad effektivitet i marknadskommunikationen, inte bara för annonsören själv utan för alla aktörer, annonsörer såväl som konsulter.Kontaktinformation: Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer, anders.ericson@annons.seOm GuldäggetSyftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.seOm Sveriges KommunikationsbyråerSveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinion

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Om Sveriges Kommunikationsbyråer
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se




Kontakt


Linda Nilsson

vd & tävlingsansvarig

linda@komm.se

Anna Magnberg

Projektledare

anna@komm.se

Julia Urbán

Produktionsledare