LRF Medias varumärke ATL är nominerade till Sveriges Tidskrifters stora pris.

"Det finns många tidskrifter som satsar digitalt. Men få når upp till ett lika gediget utbud och erbjudande som ATL – en lägereld för alla Sveriges bönder som skördar välförtjänta framgångar i form av fler digitala prenumeranter och nya tjänster."

– Jag är stolt över att vi lyckats göra denna digitala resa, att ha förändrat hur vi arbetar med vårt innehåll och samtidigt kunnat behålla ATL:s själ, säger ATL:s chefredaktör Lilian Almroth.

Enligt henne finns fyra faktorer bakom den digitala framgången;

  • ATL är den enda oberoende tidningen som bevakar svensk jord- och skogsbruk och som också utmanar, granskar och ifrågasätter.
  • ATL sätter genom sin journalistik agendan inom de gröna näringarna och var först med att rapportera om till exempel problemen med landets livsmedelsförsörjning och hoten från djurrättsaktivister.
  • För lantbruksföretagaren är ATL ett av de viktigaste verktygen för att fatta affärsmässiga beslut i sin verksamhet.
  • ATL har en unik ställning bland annonsörerna där de ofta kan se en direkt effekt på försäljningen efter en publicerad annons.

Vinnarna av Tidskriftspriset utses i 12 kategorier på Tidskriftsgalan den 6 november. Här kan du se de övriga nominerade bidragen.

ATL är en branschtidning som vänder sig till lantbruksföretagare i hela landet. ATL kommer i print två dagar i veckan samt har en dvälbesökta nyhetssajten ATL.nu som uppdateras med de senaste nyheterna inom jord, skog och entreprenad dygnet runt, sju dagar i veckan. ATL producerar även teve på webben under namnet ATL TV. Totalt når ATL varje vecka nästan 160 000 läsare i hela landet.




Kontakt