Fotograf/Källa: Azerion.com

Azerion erbjuder den svenska marknaden dess unika kombination av en högt engagerad publik, stor räckvidd och målgruppsfokuserad adtech. Genom förvärvet av befintliga svenska bolag kan vi nu erbjuda intersektionella digitala lösningar med resurser och kraft på en helt annan skala.

Genom våra tjänster till publicisterna kommer vi kunna maximera intäkterna för våra kunder samtidigt som vi tillhandahåller engagerande innehåll för slutkonsumenten.

Pressmeddelande Stockholm 16 Januari 2020

Techgiganten Azerion, med basen i media och underhållning, lanserar idag närvaro på den svenska och nordiska marknaden. Vi kommer med vår enastående kombination av spel, rörlig media och innehåll, gigantiska dataresurser och dessutom innovativa lösningar för såväl annonsörer som publicister.

Bolaget har redan en befintlig närvaro i Sverige genom förvärvet av adtech bolaget Widespace, säljbolaget Sellbranch och rörlig media/video bolaget Zoomin; tidigare ägt av MTG.

Nu är dessa bolag integrerade i Azerions ekosystem och kommer att kunna erbjuda den svenska marknaden och kunderna ett nytt sätt att nå och engagera målgrupperna.

Hundratals miljoner människor spelar våra spel och ser på våra videos. Våra annonsörer uppnår gigantisk räckvidd och specifika målgrupper genom vår teknik och plattform. Våra publicister genererar ökade intäkter konverterade via vår tech och vår kunskap i att engagera våra slutkonsumenter organiskt och integrerat i plattformen och vårt innehåll.

Azerion är unikt i vårt arbete med dessa tre grupper och hur vi skapar synergier, effektiviserar och sammankopplar de bästa delarna i vårt bolag till var och en av våra användare.

”Vi är förväntansfulla över att äntligen kunna presentera Azerion till den skandinaviska men framförallt den svenska marknaden” säger Sebastiaan Moesman, Azerions Chief Strategy Officer. ”Vi har redan idag många framgångsrika samarbeten och partners här och vi ser fram emot att bygga ett robust, hållbart företag med många förtjänster till media - och underhållningsbranschen. ”

Azerion har de senaste åren gjort över 40 förvärv, varav 14 bara det senaste året men lägger stor vikt vid organisk tillväxt med fokus på synergierna i kärnverksamheten som handlar om att ha kunden i centrum.

”Vår gedigna expertis inom området och med entreprenörskapet och kreativiteten som genomsyrar Azerion som bolag är vi därför extra glada att Patrik Fagerlund, Faje Gani och Fredrik Sellgren kommer att leda Azerion i Norden. De är är några av de mest erfarna företagsbyggarna i Norden och tillsammans har de många års erfarenhet av att bygga bolag och rulla ut tjänster i Norden och Europa” berättar Sebastiaan Moesman, Azerions Chief Strategy Officer.

Patrik Fagerlund, som är Regional Director Nordics säger: ”Vi ser med spänning fram emot att att expandera gruppens adtech och contentlösningar till Norden, men kanske ännu mer spännande är casual gaming lösningarna då vi får en möjlighet att ha en ökad direktrelation med användarna likväl som publicisterna. .”

”Att få vara med i spetsen för ett helt nytt sätt att kombinera spel, kommunikation och reklam som inte tjatar och tröttar ut konsumenten utan snarare integreras i upplevelsen är inte bara spännande utan en utmaning som heter duga som jag verkligen ser fram emot” säger Faje Gani som är Commercial Director Nordics.

”Det är fantastisk att vara en del av ett företag som växer så omfattande och fort. Det innebär att vi erbjuder starka resurser och förtjänster som kommer med att vara stora, utan att tappa vår entreprenöriella anda och alltjämt bygga på kreativiteten och erfarenheten  hos våra medarbetare.”  säger Fredrik Sellgren, Vice president, business development and M&A

Azerion (azerion.com) är ett techbolag inom media och underhållning. Hundratals miljoner människor världen över spelar våra spel och tittar på våra videos. Genom Azerion når annonsörer världen över idag en gigantisk publik och kan specifikt utse målgrupp efter önskemål med hjälp av vår avancerade teknik.

Vi skapar digitala rum för synergier, effektiviserar flöden och väver ihop vår bästa erbjudande med kundens önskemål; allt från våra användares perspektiv.

Azerion arbetar helt unikt i alla dessa gränssnitt och skapar nya möjligheter för våra kunder och partners.

Vi publicerar 13,500 spel som genererar 350 miljoner aktiva spelningar varje månad och våra videos och rörlig media har 1 miljard visningar/månad.

Vår adtech genererar 500 miljarder transaktioner per månad och ses på 230 miljoner enheter per dag.

 

Azerion: content, reach, revenue, engagement —  a million possibilities

Relaterade bilder



Kontakt


Elcim Yilmaz

Founder & Igniter

elcim@superturken.se

+46 (0)733-41 41 80

Johanna Löf

Strategic Communication Wizard

johanna@jolof.se

+46 (0)765-40 17 33