Lär känna personen bakom ämbetet! Ragnar Persenius, biskop i Uppsala stift berättar hur han fått jobba med sin blyghet och känslan av rotlöshet. Samt om den största sorgen av alla  -  att förlora ett barn.

Hur ber en biskop? Hur kom biskopen till tro? I Kyrkans Tidnings Biskopspodden delar några av Svenska kyrkans biskopar med sig av sin egen tro – och av sina tvivel.

Ragnar Persenius är biskopen som en gång drömde om att bli diplomat och som gärna snickrar, överallt, förutom i biskopsgården förstås. Nu berättar han om rotlösheten han känner efter de många flyttarna i barndomarna och hur väldigt blyg han egentligen är. Han talar också om hur det är att själv drabbas av djup personlig sorg.

Kommande avsnitt i Biskopspodden

Onsdag 11 maj: Eva Brunne, biskop i Stockholm

Samtalen i  Biskopspodden  leds av Barbro Matzols, reporter på Kyrkans Tidning.

Dagens avsnitt och Tidigare avsnitt av Biskopspodden  avsnitt  finns på  kyrkanstidning.se

Lyssna på ett   smakprov här! Biskopspodden  är en podd från Kyrkans Tidning, producerad av redaktionen.

För mer info kontakta: chefredaktör Ingrid Wallin ingrid.wallin@kyrkanstidning.se

Kyrkans Tidning är Sveriges största kyrkliga tidning. Prenumeranter och läsare är framförallt anställda och förtroendevalda i Svenska kyrkan. Kyrkans Tidning ägs av Verbum AB, som är en del i mediekoncernen Berling Media AB.

Ledande utgivare av teologisk litteratur och livsfrågelitteratur

Sofie Kalodimos

Marknadsansvarig Bok