Fotograf/Källa: MED

Medborgerlig Samling (MED) växer och i dagarna har två nya distrikt bildats. Blekinge och Dalarna utgör de senaste tillskotten för partiet som siktar på riksdagen 2018.

MED är ett politiskt parti som sätter demokrati högt och som bygger underifrån genom lokalt engagemang. Partiet har en distriktsorganisation runt om i landet för alla medlemmar. Nu har två nya distrikt tillkommit, Blekinge med Thomas Boking som ordförande och Dalarna med Isaac Tham som ordförande.

- MED växer hela tiden och våra medlemmar är engagerade. Genom de nya distrikten kan vi öka våra insatser för ett bättre Sverige. Vårt parti med en bas ute i verkligheten blir en helt ny kraft i svensk politik, säger Anna Danieli som är partisekreterare i MED.

För mer information: Anna Danieli, tel 076-119 12 44 anna.danieli@medborgerligsamling.se

Medborgerlig Samling (MED) är ett liberalkonservativt parti. Vi driver en liberal ekonomisk politik och har en liberal syn på individens rättigheter och skyldigheter samtidigt som vi har en konservativ syn på samhället och kulturen. Medborgerlig Samling tar utgångspunkt i individens frihet och ser med förfäran på den klåfingrighet som politiker ofta ägnar sig åt. Vi anser att samhället ska skapas av medborgarna med grund i tillit, lojalitet och tradition och vi avvisar utopiska projekt.

Ilan Sadé

Partiordförande