På tisdag den 25 maj släpps boken Uppdrag ärkebiskop. Samtal med AndersWejryd (Cordia). Välkommen till Östra station järnvägsrestaurangen, Valhallavägen 77  i Stockholm kl. 17.00! Ackreditering krävs – se nedan.

Anders Wejryd är Svenska kyrkans ärkebiskop sedan 2006. I intervjuboken Uppdrag ärkebiskop. Samtal med Anders Wejryd  kliver han fram som teolog, i en form där han stortrivs: samtalet.

Journalisten David Berjlund frågar, skriver, opponerar sig. Han möter en milt motvillig makthavare som mest av allt är människa. Samtalet handlar om äktenskap, makt i kyrkan, homosexualitet, hopp i en förtvivlad klimatskris, möte med änglar, fåniga biskopsmössor, tron på Jesus, gudstjänsten som drama, skolavslutningar i kyrkan – för att nämna några saker. Ärkebiskopen kommenterar i boken också sitt just nu aktuella och medialt uppmärksammade uppdrag som kronprinsessans vigselförrättare.

Möt ärkebiskop Anders Wejryd och författaren David Berjlund  i samtal med förläggaren, Lars Hillås. Efter bokpresentationen blir det tillfälle till frågor. Förlaget bjuder på lättare förtäring.

För ackreditering:

Skicka namn, redaktion och mobilnummer senast fredag 21 maj till ärkebiskopens pressekreterare Ewa Almqvist: ewa.almqvist@svenskakyrkan.se eller via sms till 0705-469677.

OBS! Ackreditering krävs!

För mer information om boken och förlaget:

Kontakta AnnKatrin Larsson, lanseringsansvarig på Verbum Förlag AB, mobilnummer 070-571 66 18, e-post: AnnKatrin.Larsson@verbum.se.

Nedladdningsbara pressbilder på Anders Wejryd finns på www.svenskakyrkan.se/ikon/press – sök på ”Wejryd”.  Bokens omslag hittar du på www.cordia.se/pressrum

Religion, tro

Ledande utgivare av teologisk litteratur och livsfrågelitteratur

Sofie Kalodimos