I dag lottades matcherna i Davis Cup-mötet Colombia-Sverige som spelas fredag-lördag. Se alla matcher och tv-tider här.

På torsdagen lottades landskampen mellan Colombia och Sverige. Kapten Johan Hedsberg tog som väntat ut Elias Ymer och Mikael Ymer till singelmatcherna. Så här spelas matchen:

Fredag från klockan 22.00 (svensk tid):

• Santiago Giraldo - Elias Ymer
  • Daniel Galán - Mikael Ymer

Lördag från klockan 18.00 (svensk tid):

• Juan Sebastián Cabal/Robert Farah - Robert Lindstedt/Markus Eriksson
  • Daniel Galán - Elias Ymer
  • Santiago Giraldo - Mikael Ymer

För Johan Hedsberg var det en väntad colombiansk uppställning och han ser nu fram emot mötet.
– Vi har varit här några dagar nu och jag tycker att våra spelare ser bättre och bättre ut för varje dag. De har accepterat att det är hög höjd och de lär sig hantera det för varje pass de gör.

Matcherna spelas i bäst av tre set, på grus inomhus i Colombias huvudstad Bogotá.

Alla matcher sänds live på Svenska Tennisförbundets tv-kanal Tennisplay.se och går också att se i Tennisplay-appen (finns för både Android, iPhone och Apple TV 4). Sändningarna är gratis, endast enkel registrering krävs. Kommentator är Johan Porsborn.

Sändningstider

Fredag 1 februari: 22.00 Två singelmatcher.

Lördag 2 februari: 18.00 En dubbelmatch följt av två singelmatcher.

Sveriges lag: Elias Ymer, Mikael Ymer, Markus Eriksson, Jonathan Mridha och Robert Lindstedt.

Colombias lag: Daniel Galán, Santiago Giraldo, Alejandro González, Juan Sebastián Cabal och Robert Farah.

Segraren kvalificerar sig för det nya slutspelet i november – Davis Cup Finals – där 18 nationer deltar: 12 kvalvinnare, de fyra semifinalisterna från 2018 års turnering (Frankrike, Kroatien, Spanien, USA) samt Argentina och Storbritannien som tilldelats varsitt wildcard.

DC-lagets sex raka segrar

Tunisien–Sverige 2–3
Turkiet–Sverige 1–4
Sverige–Litauen 5–0