Varje år väljs välrenommerade kreatörer att leda de olika jurygrupperna i rollen som kategoriordförande. Juryordförande är, som tidigare har presenterats, Hedvig Hagwall Bruckner, Copywriter på KING. Här är årets 13 kategoriordföranden.
KATEGORI AKTIVERING
Hanna Belander, Creative Director på Prime Weber Shandwick
KATEGORI ANNONSERING
Alexander Fredlund, Art Director på TBWA
KATEGORI AUDIO
Lina Brunzell, Creative på Creuna
KATEGORI DIGITALT
Petra Seiler Albrektson, Creative Director på B-Reel
KATEGORI FÖRPACKNINGSDESIGN
Anders Kornestedt, Creative Director på Happy F&B
KATEGORI HANTVERK
Alexander Elers, Creative Director & Partner på M&C Saatchi
KATEGORI IDENTITETSDESIGN
Sara Hildén-Bengtsson, Creative Director på Open Studio
KATEGORI INTEGRERAT
Martin Lundgren, ECD/Copywriter på NORD DDB Stockholm
KATEGORI INNOVATION
Magnus Ivansson, Copywriter på INGO
KATEGORI KORTARE FILMER
Magnus Jakobsson, Art Director på Åkestam Holst NoA
KATEGORI LÄNGRE FILMER
Sophia Lindholm, Art Director på Forsman & Bodenfors
KATEGORI PR
Marta Karlqvist, CEO på BCW
KATEGORI UTOMHUS
Christina Knight, Creative Director på The Amazing Society
Vilka bidrag som är nominerade till Guldägget 2020 offentliggörs den 19 mars.
Guldäggsgalan går av stapeln den 23 april på Stockholm Waterfront Congress Centre.
Kontaktinformation
Linda Nilsson, tävlingsansvarig Guldägget, 070-757 25 63, linda@komm.se
Om Guldägget
Guldägget är Sverige äldsta och största kommunikationstävling vars syfte är att höja den kreativa standarden, lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra den framåt. Tävlingen vill inspirera och ge mod till en hel bransch och få kommunikationsskapare att vilja anstränga sig ännu mer för att näringslivet ska få uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se
Om Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM)
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se
vd
linda@komm.se
Projektledare
anna@komm.se