Kategoriordförande Magnus Jakobsson får sällskap av några av Sveriges bästa Art Directors och Copywriters i juryarbetet för Guldägget. Idag presenteras de tio personer som tillsammans med Jakobsson sitter i juryn för kategorierna Tidningsannonsering, Utomhus och Alternativa Media.

- Det är vår ambition att göra detta till det bästa Guldägget någonsin och det kommer bli intressant att följa juryarbetet när vi har lyckats samla så framstående kreatörer, säger Maja Siösteen, Guldäggsgeneral på Komm.


Karin Frisell
– Art Director på Forsman & Bodenfors, har vunnit utmärkelser som Kycklingstipendiet, Guldägg i Media 2003 och Silverägg 2010.

Monica Born – Copywriter på Åkestam Holst, har under sina 13 år i branschen belönats med 4 Guldägg och 6 Silverägg.

Andreas Englund – Art Director på DraftFCB (frilans), har tilldelades Guldägget i Film 2009 och Silverägg 2010 i Interaktivt.

Johan Sjökivst – VD på Starcom, Sveriges mest prisbelönta mediebyrå under 2010 och 2011. Under sin tid på Lowe Brindfors vann Johan 2 Guldägg och 2 Silverägg.

Kalle Widgren – Kreativ chef på TBWA, har tilldelats 1 Guldägg, 3 Silverägg och Guldskrift.

Johanna Reis – Copywriter från Garbergs, har tilldelats Silverägg 2011

Ola Obrant Andreasson – Creative Director på The Fan Club, har tilldelats Guldägget i kategoring Tidningsannonsering 2002 och 2011. Har även vunnit Guldägget i Direkt 2007 samt guld i Cannes Lions och Clio Awards.

Josephine Wallin – Art Director på Lowe Brindfors, 8 år i branschen, flerfaldigt belönad som kreatör och har juryerfarenheter i Guldägget och internationellt.

Alexander Elers – Art Director på King, har tildelats 2 Guldägg och en rad Silverägg.

Björn Persson – Copywriter på Ingo, på prislistan finns bl.a. guld i Guldägget 2009, Cannes Lions, Eurobest, D&AD samt Kycklingstipendiet.

Kategoriordförande är Magnus Jakobsson, Copywriter på DDB Stockholm, som tilldeltats 5 Guldägg i 5 kategorier samt Guldskrift 2011.

Kontaktinformation:
Maja Siösteen, Affärsområdeschef Event & Tävlingar, maja@komm.se, 070 215 10 32 

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Om Sveriges Kommunikationsbyråer
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se




Kontakt


Linda Nilsson

vd & tävlingsansvarig

linda@komm.se

Anna Magnberg

Projektledare

anna@komm.se

Julia Urbán

Produktionsledare