Vad vill du mig idag? är en bok som varken förskönar eller förställer. Under ett helt år berättar Camilla Lif om något som varje söndags- eller helgdags bibeltext har fått henne att fundera över.

p>Camilla Lif är präst i Stockholm och skriver regelbundet, bland annat i Kyrkans Tidning. Hon hörs ofta i radions Gudstjänst, Tankar för dagen och Helgsmål. Nu gör hon författardebut på Verbum.

Hennes första bok, Vad vill du mig idag?, är en bok som på ett berörande och gripande sätt beskriver livet utan att blunda för att det har sina upp- och nedgångar och utan att bortse från att livet för med sig orättvisa, smärta och sorg. Den nekar inte till att tron medför tvivel.

Samtidigt är det en bok som skildrar det vackra och sköna i livet och som inspirerar till att uppskatta och glädjas åt allt vad livet har att ge. Boken uppmuntrar dessutom till att våga kasta sig ut i det okända, släppa sitt förflutna och de erfarenheter som förr varit avgörande för den egna identiteten, låta sig formas om på nytt och leva i nuet.

I Vad vill du mig idag? utgör årets helger kapitel och en bibeltext ligger till grund för varje text. Utifrån bibeltexterna och den aktuella helgen reflekterar Camilla fritt kring vardagslivet, berättar ärligt och öppet om personliga erfarenheter och öppnar upp för reflektion och för tankar om det egna livet, den egna tron och de egna erfarenheterna.

En bok inför helgen – för att läsa själv, tillsammans med andra eller i gudstjänstförberedelsen.

Författare: Camilla Lif
ISBN: 978-91-526-3448-6
Utgivning: September 2015, Verbum
Pris: Från 229 kr/st