Nu finns Luc Foccroulles godnattsaga om att vara mörkrädd översatt på svenska. Det äter upp mig! är en bilderbok för alla barn och vuxna som har varit rädda att somna, rädda att sova ensam, som låtit fantasin rusa iväg – eller undrat hur det egentligen är med monstret under sängen.

En godnattsaga för alla som har varit mörkrädda någon gång – eller undrat hur det egentligen är med monstret under sängen.

- Pappa, jag är säker på att det kommer. Och det är faktiskt jätte läskigt!

- Vad pratar du om?

- Monstret i mardrömmen! Det är hur stort som helst, och det har en massa långa, vassa tänder, och…och det vill äta upp mig!

- Men gullet, det finns ju inte. Det är bara din fantasi.

Arthur bara vet det: om han går till sitt rum kommer monstret i hans mardröm OCH ÄTER UPP HONOM!

Och faktiskt – SMASK KRAS GULP

– är det just det som händer. Ändå slutar allt bra. Joho, det är säkert!

Det äter upp mig är en del av Verbums nya bilderbokslista. Tidigare i vår kom Karen Lynn Williams, Khadra Mohammeds och Doug Chaykas Fyra fötter, två sandaler, barnboksduon Alison Ritchie och Alison Edgsons Min mamma och jag och Min pappa och jag och Peter Schössows Ska det vara såhär??! i svensk översättning.

Författare: Luc Foccroulle

Omslag och grafisk form: Annick Masson

Översättning: Anna Braw

ISBN: 978-91-526-3632-9

Utgivning: 23 maj  2016

Pris: Från 109 kr/st

Verbum AB är Sveriges ledande utgivare av teologisk litteratur och livsfrågelitteratur. Verbum ger ut Kyrkans Tidning, Sändaren och Amos och är dotterbolag inom Berling Media AB.

Ledande utgivare av teologisk litteratur och livsfrågelitteratur

Sofie Kalodimos

Marknadsansvarig Bok