Allt fler vill ge julklappar med mening, som gör världen en liten aning bättre. Därför erbjuder organisationen World Animal Protection möjligheten att ge djurskydd som julklapp.

- Julen är här snabbare än man tror. Vad ger man till någon som ”har allt”?  Vi har ett tips som är både snabbt och enkelt, säger Yrsa Sturesdotter, insamlingsansvarig på World Animal Protection Sverige.

-  På vår hemsida erbjuder vi julgåvobevis, som kan beställas ända fram till jul och skrivas ut direkt från hemsidan med ett personligt meddelande till mottagaren. Det finns flera djurmotiv att välja på.

Här beställs julgåvobevis.

Förra året visade en enkätundersökning att fyra av tio ville ha en ideell julklapp.

- Det här är ”djurklappar” som skapar glädje och hopp både för mottagaren och för djuren, säger Yrsa Sturesdotter.

Den som vill ha en bra start på nya året och ett helt år med djur kan få en kalender som ges ut av World Animal Protection Sverige. Den fås genom att ge en gåva här:

Vi är en av världens största djurskyddsorganisationer och arbetar målinriktat för att stoppa djurplågeri i hela världen. Vi har samarbete med organisationer, företag och enskilda runt hela världen och är rådgivare åt FN, EU, regeringar och myndigheter. Vi är insatta i djurskyddsfrågor, såväl i Sverige som globalt. Våra arbetsområden är djur i samhällen, främst hemlösa hundar och arbetsdjur, lantbruksdjur, katastrofdrabbade djur och vilda djur.

Lise-Lott Alsenius

lise-lottalsenius@worldanimalprotection.se