Fotograf/Källa: Pressbilder

Kalmar Stadsfest fortsätter att fylla på programmet. Nu är ytterligare två akter klara!

Sabina Ddumba har på bara några år säkrat sin plats som en av Sveriges klarast lysande musikaliska stjärnor. Redan när hon utsågs som Årets nykomling på såväl Grammisgalan som P3 Guld, kändes hon självklar som artist. 2017 var Sabina Ddumba med i TV4:s ”Så mycket bättre” vilket ytterligare befäste hennes position på den svenska musikscenen.

Amerikanska artisten Doug Seegers liv har ändrats totalt sedan den magiska kvällen vårvintern 2014 när han medverkade i tv-programmet Jills Veranda. Han har gått från att spela på gatorna i Nashville till att bli en stjärna i Sverige. Debutalbumet sålde platina, han har fått A-rotation på alla stora radiokanaler och har legat högt på försäljningslistorna med såväl soloskivor som duettalbum med Jill Johnson.
Sedan genombrottet har Doug Seegers gjort mer än 500 konserter och praktiskt taget alla har varit utsålda. Kanske är det sista chansen på länge att se Doug “Cinderella man” Seegers i Sverige nu till sommaren. I vår spelar han nämligen in ett nytt album i Los Angeles med en monsterbudget från skivbolaget. Siktet är inställt på den Nordamerikanska marknaden.

Om Kalmar Stadsfest
Kalmar Stadsfest 2018 äger rum den 9–11 augusti. Under tre dagar bjuds besökare och Kalmarbor på konserter och roliga aktiviteter runt om i staden. Hittills är Hammerfall, Rhys, Ebbot & The Indigo Children, Wictoria, Anna-Lena Brundin, Kodjo Akolor och Ann Westin klara för stadsfesten. Dessutom kommer RIX FM Festival! Fler programpunkter kommer att presenteras framöver.
kalmarstadsfest.se

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistcenter- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.

Vi genomför kontinuerligt satsningar för att stärka besöksnäringen och evenemangsutbudet. Det ska alltid finnas många bra anledningar att besöka Kalmar!

Lisa Gefvert

lisa.gefvert@kalmar.com